pottefyr til båd

hvor i er forskelden på diesel eller petroliums Pottefyr

  bch

bch

hvor i er forskelden på diesel eller petroliums... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej er der nogle der kan fortælle mig hvordan flammen skal værer i mit pottefyr så det giver mest varme. bruger fyringsolie.

bch

bch

Der sidder jo det, som kaldes grisen indeni, den kan godt være ødelagt ( rustet tæret osv.) , det er et system af perforerede rør, jeg har måttet udskifte min engang. Det skal være i orden ellers varmer den ikke.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af bentlese på 14 jan 2010 11:10
Hej er der nogle der kan fortælle mig hvordan flammen skal værer i mit pottefyr så det giver mest varme. bruger fyringsolie.

bch

Ja flammen skal være blå, der må ikke være gullige flammer. Hvis det er den model som Lynæs omtaler. Er det derimod en rigtig potte kan der forekomme hvidgule flammer.

V.h.  Håndværkeren
Jeg var lige inde at kikke hos Reflex, og så vidt jeg kan se, er der en gris i alle modeller, min var den lille, har haft 2.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af lynæs på 14 jan 2010 12:25
Jeg var lige inde at kikke hos Reflex, og så vidt jeg kan se, er der en gris i alle modeller, min var den lille, har haft 2.
Så må det være nogle ælder modeller jeg har haft fat i, for der var kun selve potten nede i bunden, ingen perforerede dimser.

Annonce
Hvordan får man varme ud af det, hvis der ikke er noget, som bliver glødende, hvilket grisen gør ? Det forstår jeg ikke lige.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Den model jeg omtaler, har en rund potte i bunden med en skærm hen over potten hvor der er et stort hul i midten. Her pladre du en go slat sprit ned og smider et stykke tyggegummilignende snask, der brænder rimeligt ned i spritten. Så forvarmes potten og derefter åbnes der for petroliummen ! Røgassen fare ikke direkte ud at ovnen da der er laver en slags røgvender for oven hvor røgrøret sidder på siden. Der er en støbejerns plade overst der kan tages af når øvelsen skal igang.
lyder lige så godt som en hundested med patronstart

der er altid solskin bag skyerne

Skrevet af optimisten på 14 jan 2010 22:37
lyder lige så godt som en hundested med patronstart
Næh det er snyd, det skal være med blæselampe og glødehoved

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis