Vandpumpe, topstykke eller noget helt 3...?

Hej.
Jeg håber lidt på nogen kan hjælpe mig.
I forlængelse af denne tråd.
Jeg er (næsten) lykkelig ejer af Toyota Corolla xli HB 1990.
problemet, er at den er begyndt at smide vand. Den skal fyldes 3-4 gange om ugen!
Jeg har konstateret at det ihvertfald ikke er i køleren den er utæt,- vandet/kølervæske løber nærmest ud et sted nede omkring tandremmen. Det virker ikke til den spilder når den ikke er i brug, men kun under og lige efter kørsel.
 Når jeg trykker på den store slange (når bilen er slukket), der går fra køleren og ind til motoren, sprøjter der vand ud dernede.
Link til billed: http://img101.imageshack.us/my.php?image=motorhn7.jpg
Det er området det kommer fra. Det er tandremsrems hjulet (eller hvad sådan et hedder) man kan se øverst i billedet.
 Når den trænger til påfyldning af vand, kører den voldsomt op og ned i omdrejning i tomgang.
Nu er jeg ikke specielt mekanisk indstillet,- men har en mistanke om at det muligvis kunne være en vandpumpe der er gået....? Men ved ikke hvordan symptomerne er på det. Min værste frygt, er at topstykket muligvis er røget! (Da den også bruger en del olie, men det har den gjort i lange tider) Hvilket i sidste ende vil betyde en anden bil Olien, ser fin ud, så det tyder ikke på der er kommet vand i olien.
Er der nogen, der kan give mig et hint om, hvad det umiddelbart kunne tyde mest på...? Eller om det er noget helt tredje der er galt...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lyder mest som en pakning der bare skal skiftes , men man skal se bilen for at kunne sige det med sikkerhed
hvis der ikke er vand i olien eller olie i kølervandet er det nok ikke toppakningen , prøv at tage dækslet af vandbeholderen , hvis det er toppakningen , vil der normalt komme så stort tryk at vandet bliver trykket ovenud
Hej.
Det er selvfølgelig altid lettest når man med egne øjne ser fejlen:)
Intet tegn på vand i olie, eller olie i vandet:)
Vandet bliver ikke trykket ovenud:)
Men det beroliger mig da lidt, at det trods alt virker til den kun er vandpumpe eller pakning. Når man ikke selv er mekanisk indstillet, og man til hverdag er dybt afhængig af en bil, så er det jo noget der giver grund til store bekymringer.

Mvh

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
99% sikker på at det er en vandpumpe.
Indtil du får taget dig sammen til at kigge nærmere på sagen, kan du lade være med at spænde dit kølerdæksel helt til, idet der så ikke opbygger sig tryk på anlægget. På den måde kan du bedre holde på vandet. (Den metode kan også med fordel benyttes med en beskadiget kølerslange).

Med venlig hilsen
ktm

hej har oplevet problemet på flere af de modeller og det er som regel den o ring som sidder på vandrøret der går ind i vandpumpen som er utæt håber det hjælper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis