Vand på køkkenvask - forkert hældning?

Hej,

Som man kan se på billederne har jeg problemer med at vand fra vasken/vandhanen søger ind mod vindueskarmen, hvor det bliver liggende. Det er svært at tørre op med kluden, da det ligger sig helt ind til kanten.

Kan man lave et simpelt indgreb for lave dette, eller bør man lave det hele om? Ville det give mening at lave en silikonekant eller er det i samme størrelsesorden som at forsøge at få varmen i dette kolde vintervejr ved at iføre sig et par skrigende gule Speedos?

Hilsen,
Stefan
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa..
Jeg tror jeg ville sætte en liste på, og som du siger lave en fuge.. Men syntes det ser ud til at du allerede er for sent på den..?? har bordet ikke taget skade ?? Det er lidt svært at se..

Mvh Jan J
Jeg bumper lige denne gamle tråd. Det er begyndt at tage skade nu og vindueskarmen viser sig at være en eller anden form for krydsfiner, så det hæver op. Er der en træsort som ville egne sig godt her i stedet?

Hvordan kan man sikre sig at problemet forsvinder? Skal hældningen på køkkenborde generelt være så vandet løber udover kanten eller hvordan er forskrifterne?

/Stefan
Tilsvarende steder med vindueskarme har jeg valgt en stenplade, granit f.eks. Det koster ikke alverden at få tilvirket en sådan ift at man er færdig med sådanne problemer. Man kan godt selv skære en granitplade til med en god diamantskive. Find en rest.
Bordpladen skal være vandret. Hælder den udaf, vil flasker og andet rundt trille på gulvet. Hælder pladen indad, som din åbenbart gør, ja så ser du resultatet.
Jeg har haft min sidste træbordplade omkring en køkkenvask, pga problemer som du, andre og jeg selv har oplevet.
Jeg har fuget med egnet silicone og er i øvrigt meget obs på, at der aldrig står vand og søpper på bordpladen idet vand har en forunderlig evne til at finde vej ned i usynlige sprækker, sjældent til gavn for noget.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg tror måske ikke jeg er så hardcore en handyman at jeg selv kan tilvirke sådan en granitsten i de rigtige mål. Hvis man nu skal anvende træ - er der så en bestemt træsort, der er særlig hårdfør, som man kan anvende?

Kan man slibe bordpladen og efterbehandle med olie eller lak? Den er blevet lidt sort, der hvor vandet har stået, så jeg påtænker lige at tage et par mm her. Det ser ud som om der er en lak på af en eller anden art.

Yderliger har jeg tænkt mig at skifte min vask til en hvor aluminiumsfladen går helt ud under vandhanen. Det meste af det vand, der havner på bordet har jeg lokaliseret til at være, når man slukker vandhanen med våde hænder.Må man skifte sådan en selv?
Du kan læse her, hvad man selv må lave ved en VVS installation:

http://www.sik.dk/Forbrugere/Goer-det-selv/Hvad-maa-man-selv-lave

Det er en rigtig god idé at have hullet til vandhanen i vaskedelen, som du foreslår, så undgår du vand fra hanen her.

Jeg ved ikke lige, hvilken træsort der er bedst egnet, men hvis du lakerer den, så "perler" vandet af (til en vis grænse"). Og ellers en liste og en fuge ved væggen, så der ikke kommer vand ind under, og det er lettere at tørre op.

Tror også det vil være en god idé at tage karmen af, hvis der er kommet vand ind under, og der har været fugtigt længe.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis