strøm i en ledning

hej er der nogle som kan hjælpe mig jeg har en lj70 er ved at sætte ekstra lygter på men har fundet ud af at der er strøm i den ledning som er til det lange lys også når jeg ikke har blendet op der er ikke fuld knald på kun når jeg har langt lys på så tænker jeg mangler der noget stel et sted for når jeg sætter ekstra lygtet til så bliver de ved med at være tændt også når jeg blender ned igen
venlig hilsen kenneth.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Fortæl os lige mærke og type på din bil - så kan vi måske hjælpe

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Toyta Landcruiser LJ70.

Jeg forstår dog ikke hvad problemet er.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

det er enten løbestrøm eller en dårlig/manglende stelforbindelse
mest sansynligt er det stellen der er dårlig

prøv at sætte en lus fra lygtens stel og overtil et sted du er sikker på at der er stel i bilen , så er problemet sikkert løst

hej en toyota landcruiser lj 70

mit problem jeg har sat ekstra lygter til relæ og det hele skal jo bruge noget styrestrøm til dem men der er vedvarene strøm i den ledning som gå til det lange lys meget strøm når der er blændet op og lidt strøm i når den er på nær lys når den er på nær burte der ikke være strøm i der er lige så meget strøm i at ekstra lygterne ikke vil slukke når jeg blænder ned på nær lys mangler der noget stel  på noget hilsen kennethj

har prøvet også lige til minus på batteri
Annonce
så kan det næsten kun være løbestrøm
ledningen er enten skadet et sted , så der er forbindelse til en anden strønførende ledning , eller der er så meget skidt og fugt at strømmen løber den vej
ellers kan det kun være kontakten eller relæ der er slidt op
tak for det jeg må prøve mig frem

Hej igen Kenneth   

Dit problem består i at japanerne styrer lyset lige modsat ef europæerne - fotstået på den måde at der hvor vi i europa har en fast stel på forlygtepæren bruger japanerne en plus og styrer så lyset ved at flytte minus - det du skal gøre er : tag et lysrelæ - forbind den ene styreklemme f.eks. kl.85 til den ene lodrette flig på forlyspære - fotbind den anden styreklemme på relæ kl.86 til den anden lodrette flig på forlyspære - så vil relæet tænde når du har langt lys på bilen - resten af relæet forbindes med  kl 30 til plus på batteri gennem en sikring og kl 87 til dine lygter - så virker det som det skal - hvis du vel ha en kontakt kan den skydes in i den ledning som er forbundet til kl.85 eller ogso kl.86

Hilsen "autoelektrikkeren"

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis