Gulvvarme i beton eller med gulvgips

Hej er ved at lave badværelse og gang men er i tvivl ved gulvet skal jeg støbe med gulvvarme i og klinker på eller lave strøgulv med gulvvarme og gulvgips og klinker på . Hva er bedst   Vil jeg ikke kunne styre varmen hurtigere hvis jeg bruge gulvgips
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Gulvvarme med strøer og varmefordelingsplader er klart hurtigst af styre ,men måske ikke lige den bedste løsning i badeværelse,det er ihvertilfælde noget mere kompliceret at lave vådrumsprogram på end et betongulv.

Har selv lavet køkkenet med varmefordelingsplader ,krydsfiner plade og klinker lagt med blå lip, og mit badeværelse er med beton gulv,vi har så varme i badeværelsesgulvet hele året selvfølgelig mindre om sommeren og mere i vinteren og så er der lukket i køkkenet om sommeren

 


Tim  
 

Hej. 

Jeg ved godt det er gammel tråd, men står i samme situation,- og hvad endte det med ?


Jeg har betondæk på 12 cm men så har jeg yderligere 16 cm at gøre med. 

Lige nu ser det sådan ud : 


  1. Betondæk 12 cm
  2. Strør
  3. trægulv

Tænker selv om man skulle gøre sådan her , mit største problem er at jeg har så stor etage adskillelse at det skal fyldes ud med noget, og i dette tilfælde best at isolere det ekstra plads man har.


Men hvilken opbygning til klinker op 45x45 ca



MVH
ZP
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis