DeWalt vs Milwaukee

Hej Allesammen,

Jeg står overfor, at skulle købe en ny solid akku skrue/bore-maskine, og kunne godt tænke mig, at få et godt råd med på vejen...

Jeg har helt konkret kigget på henholdsvis på disse to maskiner: 

DeWalt DC727KL(http://www.dewalt.dk/powertools/productdetails/catno/DC727KL/)

Milwaukee C18DD (http://www.carl-ras.dk/e-shop/akku-vaerktoej/akku-boremaskiner/milwaukee/akkuskruemaskinec18dd18v_39035030/).

Hvilken af de to skal jeg gå efter? Eller er der måske en helt tredje i samme kvalitet, der kan anbefales?

Jeg har bemærket, at DeWalt'en har en slagbore-funktion i modsætning til Milwaukee'en, men er egentlig dækket ind på det punkt...

Håber I kan hjælpe mig med nogle gode erfaringer...

Mvh. JesperN
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok vælge dewalt dc920 eller dc925 (med slag) i stedet for dc727. De er kraftigere, vejer dog 300 gram mere, og er ikke med ion batteri. Jeg har dc920, og den er jeg rigtig glad for, dog er den lidt tung, hvis man skal bruge den meget - har du ikke brug for en masse kraft, så vælg en 12V model i stedet - her er en DC940 et godt bud.

Den Milwakee du linker til har ikke et så højt momenttal, der er dewalt en del stærkere - 41nm mod 26.

Kvalitetsmæssigt tror jeg ikke der er den store forskel mellem dewalt, milwauke, makita m.fl. De er alle maskiner i håndværkerkvalitet, og kan holde til langt mere end black and decker, grøn bosch m.v..

Så se på specifikationerne, prise og antal batterier (mindst 2 - 3 er nice), når du skal vælge en maskine. Sørg for at transmissionen er af metal, ikke plastik.
Tak for det... Kan godt se, at der står, at momentområdet for Milwaukee'en er 26, men den skulle vist have 38 iflg Milwaukee's egen hjemmeside, så på det punkt skulle de to maskiner vist være rimelig ens. Kan også få de to, for nogenlunde den samme pris (+/- 100 kr)...
Det var så lidt, havde ikke lige kigget på deres hjemmeside. En anden tig du kan tage med i dine overvejelser er, hvilken maskine, der ligger bedst i hånden på dig. Der er forskel på vægt/balance forholdet.
Lige umiddelbart kan jeg kun se, at den har 26 i NM:

http://www.milwaukeetool.dk/int/da/da_products.nsf/frmProductsSearchResults?ReadForm&nav1=pro&product=c18dd
Når man er oppe i den størrelse maskine, så er slagfunktionen en rar ekstra funktion, jeg har selv en makita 18V med slag og 3 gear.
Jeg forventede at slag var lidt en blære ting der ikke var til det store, men er blevet meget overrasket. Den er ca. lige så god som mine alm. maskiner med ledning.

Med hensyn til mærke så er det mere med at finde den maskine du bedst kan lide og som ligger bedst i din hånd.

Der er dog 2 ting i spec´en du bør sammenligne, Ah og moment, da det har alt og sige om hvad maskinen faktisk kan.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis