Montering af emhætte

Jeg har netop modtaget en ny udtræksemhætte til montering bag krydderiskab.
Jeg kan dog ikke få det til at passe, idet krydderiskabet er 60cm bred, og selv kassen til emhætten kun er 55,8 cm bred. Mangler der nogle mellemstykker eller hvad?
Ifælge brugsanvisningen skal kassen blot skrues direkte fast direkte i skabene ved siden af, men der er jo et stort mellemrum.

Herunder er et linkt til emhætten:

http://net2-hvidevarer.dk/c5x_details.asp?functionx=det&MENU=1&itemidrecid=687381&search_str=&Count=1&Group=02a&PRODEXPLODE=02&sortmode=&C5xName=Gorenje%20DF%20620%20W

Håber nogen kan hjælpe, for det haster lidt med at få den op.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja - men det mål passer da fint.
Det er jo ikke meningen at emhætten skal erstatte krydderiskabet, men monteres op i bunden af det. Siderne i skabet er sikkert ca. 20mm tykke, og så passer emhætten jo perfekt.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."


Det kan godt være at du har ret, men jeg kan stadig ikke få det til at passe.
Emhætten skal placeres bagved og under krydderiskabet. Der hvor den skal skrues fast er ud gennem emhættens sider og ind i de to skabe på hver side. Og her er mellemrummet jo stadig 60 cm?
Skrevet af LSG den 21-11-2008 23:58

Det kan godt være at du har ret, men jeg kan stadig ikke få det til at passe.
Emhætten skal placeres bagved og under krydderiskabet. Der hvor den skal skrues fast er ud gennem emhættens sider og ind i de to skabe på hver side. Og her er mellemrummet jo stadig 60 cm?

OK - jeg forstår hvad du mener.
Sidst jeg satte en emhætte op (Siemens), var der et par plastikklodser der skulle monteres på sideskabene. Når man så skubbede emhætten op på plads, var der et par skruer der skulle strammes under emhætten. Derved trak man et par "kløer" ud og ned i siden af emhætten, og kløerne hvilede så på plastikklodserne.

Hvis der ikke er noget lignende på din emhætte, må du jo lave nogle afstandsplader.


"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."


Lige præcis. Det var også sådan noget jeg overvejede, men jeg kan bare ikke forstå at man køber en emhætte 'til montering i 60 cm skab', og så skal man selv til at bygge afstandsklodser for at få det til at passe. Den pågældende emhætte er en Gorenje.
Det er jo fordi du har købt en emhætte til monteting I et 60 cm skab, ikke til montering UNDER et 60 cm skab. Hvis du gør som Buch skriver i hans første svar og flytter bunden af dit 60 cm skab, eller evt. fræser hul til emhætten, så passer den jo.

Aha, nu tror jeg endelig har regnet ud hvor misforståelsen ligger. Mit krydderiskab går kun halvvejs ind i dybden. Bagved er der ingenting. Så emhætten skal monteres bagved denne. Derved er krydderihyldens sider ikke der hvor emhætten skal sidde, og derfor er der et mellemrum. Hvis det er sådan det hænger sammen, så giver det også mening med Buchs svar i starten om at målene jo passer fint, hvis krydderihyldens sider er et par centimeter tykke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis