Dieselstart skal kun anvendes i alleryderste nød, det er ikke en daglig starthjælp, diesel start kan give nogle uheldige forbrændinger, da den tænder på alt
En eller anden form for forvarmning er en rigtig god løsning i koldt vejr, på mange især lidt ældre traktorer er der en glødetråd i indsugningsmanifold, og de kan stadig købes, det er en nem måde at etablere forvarmning, mine forældres Deutz skulle forvarme i 30-60 sek. og så sprang den igang også i frostvejr, uden forvarming var den næsten umulig at starte.
Som beskrevet kan det være et problem for dieselmotorer at starte i koldt vejr, men det er også i koldt vejr at en (især) diesel motor viser sine svagheder, eller steder den trænger til vedligehold.
Jeg kender ikke noget specielt til den omtalte motor, men diesel generelt.
En diesel motor skal genere varme ved gløderør og motor rotation, hvis en af delene mangler eller er svag får du en dårligere start. Batteriet er tit en stor synder, for i koldt vejr har du brug for 100% motorrotationer (eller 110%) og i koldt vejr er batteriet hele tiden presset på ydeevnen, det kan sommetider være en fordel at tænde en forbruger, som feks. lys, i kort tid, det kan varme batteriet lidt op og vil derfor yde bedre.