Motor sætter ud

Hej alle.
Min bil starter helt normalt og den kører
perfekt indtil motoren bliver varm, hvorefter
den "hoster" og motoren stopper.
Umiddelbart efter kan jeg godt starte bilen men det samme mønster gentager sig efter et
kort øjeblik. Indtil nu er følgende blevet udskiftet- oliefilter,benzinfilter,olie,
rotor og strømfordelerdæksel, ledning fra tændspole til strømfordeler,tændrør samt en
føler placeret på udstødningen umiddelbart
efter mandefolden-kaldet lambdasonde.
Kunne det måske være komputeren som styrer
indsprøjtningen?.
Det er en Opel kadett, 1,4I Stationcar E 1990

M.V.H.
Castrup

------------------

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Castrup (den 26-04-2003).]

/geriksen
Hej alle. Min bil starter helt normalt og den... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smile

MUFI, du har set for meget "Frækkere end politiet tillader". wink

Mvh
ThomasB
Hej

Jeg har en gang selv haft et lignende problem, her var det benzinslangen som var delvis tilstoppet. Hvis du er lidt modig kan du teste dette ved at pille Benzinslangen af på tilløbssiden af benzinpumpen, få fat i en lille dunk som du binder fast i mortorrummet sætter en slange i og hen til benzinpumpen. Det er Let

Lav det selv - så er du sikker på, at det virker.
Hej

Det er vel ikke en kold/Varm Termostat til luft indtag på sådan en opel,
så når den registrerer at den skal have mere frisk luft, når bilen bliver varm, at denne tilførelse er lukket-blokeret :o

Med venlig hilsen

Søren
Det kan faktiks være katalysatoren der er faldet sammen og blokerer for udstødnings gassen har oplevet det flere gange at den er faldet sammen og der så ligger rester af den i resten af udstødningen så af med det hele og ryst det ud

Rolf lo

confused confused confused Min motor går pluseligt ud under kørsel og kan startes igen med det samme . den kan så køre mellem 5 og 15 km igen og så er den gal igen.jeg har skiftet benzin pumpe og tændspole + en tur ned til autolys fordi bilen var helt død en dag de sagde det var strømfordeleren og den havde jeg selv liggende så kørte ned med den, og de fik bilen til og køre igen med den periodiske fejl er der i nu pris 1500 kr sad indet hjælper . SÅÅ hvis du har en ide skal du være velkommen med dit bud. på forhånd tak.
Annonce
Måske udluftningen til benzintanken er stoppet?
Næste gang den stopper kan du prøve at skrue benzindækslet af. Hvis du hører et højt sug, har du fundet fejlen.
Moderne biler er indrettet, så benzindampe fra tanken opsuges i en beholder med aktivt kul. Så strengt taget må man ikke bare bore et lille hul i dækslet.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Jeg har ikke Opel, men en gammel Toyota fra 84 - hun hoppede og dansede og kørte kun værre og værre - jeg rodede alt igennem og det viste sig, at der var knækket kulfibre i det ene kabel fra strømfordeler til tændrør....helt tilfældigt...
godt nytår
Dorthe
Det ene tændrør stank af uafbrændt benzin.....kablet blev skiftet og nu kører hun som en drøm (eller bare som en gammel tøs fra 84)....jeg oplevede at det lokale værksted slet ikke "kom på" at det kunne være et kabel fra strømfordeler til tændrør - mekanikeren talte om at bilen ikke kørte på den ene cylinder. Måske du skal starte i det små og arbejde dig opad ;O)
Det er da ikke så nemt at rense karburator - alle de små nåle derinde skal jo sættes ordentligt på plads igen OG jeg tror sjældent problemet opstår netop dér.
Dorthe
Velkommen til Dorthe
Prøv at se oppe til venstre over teksten. Der står datoen for hvornår indlægget er fra.
Vi må håbe at den gode fætter Castrup har fået klaret sit problem for længst.
Og godt Nytår til dig også!

Med venlig hilsen
ktm

 

) - måske en anden har samme problem og søger under netop ordene "motoren sætter ud" - så står mit forslag lige her )
Dorthe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis