Sekundlim

Sorry jeg er ny her,hvordan får jeg dette indlæg ind til dem der ved noget om sekundtlim

DET HASTERkan man bruge sekundtlim til at lime en tand fast med der er falden af en protese ?  og er det farligt når det først er tør, på forhånd tak. Vh. inger


<p>kan man bruge sekundtlim til at lime en tand fast med der er falden af en protese ?&#160; og er det farligt når det først er tør, på forhånd tak. Vh. inger</p>
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Gyldenblonde den 21-11-2008 12:11
Sorry jeg er ny her,hvordan får jeg dette indlæg ind til dem der ved noget om sekundtlim

DET HASTERkan man bruge sekundtlim til at lime en tand fast med der er falden af en protese ?  og er det farligt når det først er tør, på forhånd tak. Vh. inger



Hej Inger.
Du skulle have startet dit spørgsmål i tråden helbred eller over hækken.
Men jeg ville ikke bruge nogen form for uautoriseret lim til mine tandproteser. Det vil jeg helt og holdent lade Tandteknikkeren om. 
Du kan godt bruge sekundlim til din tand. Jeg brækkede en tand af,¨fik den sat fast hos tandlægen, brækkede den af igen og satte den fast med sekundlim. Siden har dden siddet fast. Tandlægen havde ingen indvendinger og anbefalede mig at gøre det samme igen, hvis det blev nødvendigt. Men man skal være ret fingernem og i øvrigt sætte tanden fast med en tang. Man kan jo nem komme til at lime fingrene fast.
Pas på ! Nogle typer af lim er æstende ! Du kan derfor risikere at ødelægge mere end hvad godt er ved selv at forsøge sådan noget !

Jeg tror ikke, at stålgebis udgør noget særligt problem

Jeg ved ingenting om ætsende lime, men jeg kender sekundlimen, og som jeg skrev, så skal man passe meget på og tænke sig grundigt om, men det skal man jo også i mange andre situationer. Limen limer alt, hvad den får fat i, også fingrene.

Og så er der det med tændlæger og gebislimning. Min tandlæge anede ikke, hvad hun skulle stille op med den løse tand, og det var der heller ingen anden i klinikken, som gjorde. Den slags indgik ikke i deres uddannelse. Og limningen holdt altså heller ikke. Så at overlade det til tandsmeden at lime tænder fast er også at pålægge denne m/k et urimeligt ansvar, og det er jo ikke tandlægens skyld, at man har brækket tanden af. Men man kunne ønske, at producenten fortalte, hvor dårligt tænderne sidder fast. for det gør de, hvilket man nemt ser, når de falder af. Vedhæftningsfladen er fuldstændig glat.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis