dæk

Efter den tørre sommeren har jeg endel sprekke på våres båd "Ebana". Dekket er lákert. Jeg har tenkt å legge nye fuger af sikaflex.

Jeg har tenkt å gjøre det i denne rekkefølge:

1. Slipe av lakk
2. Olje masse så dekket blir skikkelig mettet
3. fjerne fugene(sikaflexen). Grunnen for å vente med dette til etter oljering er at jeg har hørt at man kan få problemer med å få sikaflexen til å "feste" ordentlig hvis man har olje nede i fugene
4. legge tape ned i bunnen av fugen
5. Prime sidene i fugene
6. Fuge
7. lakkere

Er det noen som har lyst til å komentere dette?? er det noe jeg har glemt???

Fair Winds

Halvor Beck-Berge
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1-3-4-5-6-2-7

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hvis dækket skal lakeres kan jeg anbefale Coelan, søg på dettet i forummet. Jeg har tidligere skrevet om gode erfaringer, måske kan du endda slippe for at fuge om. På den anden side: hvis det bliver fuget om, ,er der vel ikke behov for lakering ( taler vi om teak dæk?)
Som Lynæs: ingen olie før fugningen - anvendes Colelan er oliebehandling måske slet ikke nogen god ide. og husk at skridsikre. Du vil sikkert også komme ud for, at skulle skifte nogle propper. Hullerne opbores bedst med et Fortstner bor og nye propper kan laves med et propskærebor, begge dele fås billigt i Biltema. Fjern så meget som muligt af påskruede dele på dækket,(fortøjningsklamper o.l.), så HELE dækket blver sat i stand.(og tæt).
Henrik
Hei Henrik

Det der Coelan høres ut som en god ting. Har sett endel om det på internett og hellers.dk holder kurs i Coelan. Så jeg tenkte jeg skulle melde meg til, 90 kroner for en aften syns jeg ikke er så dyrt.

Takk for svar

Fair Winds

Halvor Beck-Berge
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis