Motoren "dør" når jeg gir gas!!

Jeg har en Corsa fra 87 og når jeg gir gas (dog ikke hvis jeg gir gas langsomt) dør motoren kortvarrigt - det er især slemt når motoren er kold - men kommer så igang igen. Det sker når jeg gir gas fra tomgang - men ikke når bilen er i højere omdrejninger.
Jeg har sat nye platiner, kondensator, rotor og tændrør i den - den står måske ikke helt præsis i tændingen efter jeg skiftede de ovennævnte dele - men ligger problemet ikke nærmere i vakumsystemet (eller hvad det hedder) det system som drejer tændingen når man gir gas??

Er der nogen som har en diagnose???
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kom nu - er der virkelig ikke nogen som ved noget om problemet - ellers er jeg nød til at køre med bundgas hele tiden hehe!!!
Hej smile

Prøv at købe noget "dieselstart-spray".

Lad motoren køre, og sprøjt det rundt på slanger osv. Hvis motoren går op i omdrejninger, så har du fundet en læk på en slange. Skift den.

Måske kan der være lidt vand i benzinen. Hæld kaburatorsprit i tanken, næsten gang du tanker.

Skift tændrør.

Giv den en danskvandkur.
Lad motoren køre i 3000-4000 omdrejninger. Hæld LANGSOMT en ½ liter danskvand (UDEN citrus)i indsugningen. Så skulle udstødningen gerne blive sort i 30 sek.

Mvh
ThomasB
Det er din accelerations pumpe der ikke virker, det skyldes formegentlig at dysen er stoppet, eller at membranen til pumpen er ødelagt. Tag luftfilteret af, kig ned i karburatoren og aktiver gasspjældet eller få en til at træde på speederen nogle gange, kommer der ikke nogle sprøjt fra et lille rør der sidder midt i hullet på karburatoren, ja så er svaret som skrevet står.
Carsten
Takker for svarene!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis