Gulvvarme virker ikke

Vi fik lavet gulvvarme i sommeren 07 i forbindelse med en større ombygning. Gulvvarmen virkede perfekt hele sidste vinter.
I løbet af sommeren 08 har vi haft slukket for varmen og da vi tændte det virkede det i to rum. Vi troede det handlede om kontakt mellem den trådløse termostat og modtageren, men det ser ud til at der er kontakt.
Når jeg mærker på PEXrørene er der varme på de rør der fører til gulvvarmemanifolden og gulvvarmeshunten, men ikke på de rør der fører vand til gulvet. 
Er der nogen her der kan give os nogle tip til hvordan vi får det til at virke og evt hvordan vi bruger systemet optimalt. Hele systemet er fra Danfoss
PS Vi har naturgas trykket står lige nu på en bar, kan det have betydning?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Glemte at skrive at der ikke er varme på de 3 kredse nu.

Hej

 

Havde samme problem her for 3 uger siden, der opdagede jeg at der var gået en lille glassikring i styreboksen, vi bor meget tæt på en transformer station, måske i forbindelse med opstart eller efter den har været slukket i en periode har fået en overspændning.

Måske kan det hjælpe dig

Styreboksen er det det samme som jeg kalder modtageren?

Der er lys i alle dioder og den reagerer når jeg opdaterer de enkelte termostater så jeg tror det er i selve manifolden eller shunten der er et problem evt noget med udluftning.

Hej

 

Eftersom du siger det er alle 3 kredse der mangler varme, tænker jeg følgende muligheder:

der kommer ikke varmt vand gennem blandeventilen der blander koldt returvand med varmt fremæøbsvand.
prøv at afmontere en af motorventilerne, kun motordelen skrues af. spindlen er nu oppe af ventilsædet og sandsynligvis lukket alt efter type. skub herpå spindlen helt ned med et stykke træ eller lign. hold den der et stykke tid. hvis der ikke løber varmt vand ind til kredsen nu er der en spærring et sted før fremløbet. dette kunne godt være blandeventilen.
hvis du får varmt vand til at løbe i kredsen ved at gøre dette, er det en fejl i styrekredsen. evt defekt sikring eller manglende udgangsspænding til ventilerne.
Håber det kan afklare lidt...

Kewin


Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
på en danfoss som den du har er der fuldt åbent når telestaten  er afmonteret  ,  et  problem  der  somme tider  kan være  er at "stiften" bliver siddende i bund, selv om telestaten er åbnet, det du kan gøre er at afmontere telestaterne og pærre lidt til stifterne, så plejer de at springe op. Håber det er  det der er problemet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis