tilbud på afbrydere mm/ren svindel

Hej,
jeg er ved at renovere min gamle gård. Og er nu nået til at jeg skal have lidt el hist og pist. Sidste gang jeg skulle have el i et rum, trak jeg kablerne, lod alle samlinger være synlige og ringede efter en aut. elinstallatør, der så tjekkede og satte afbrydere(11 stk) og udtag(3)op. Pris knap 3000 incl. moms.
Nu 4 år efter ville jeg så gentage det i et lidt mindre rum, der oven i købet er meget tættere, nærmest lige op ad målertavlen. Ringer efter en elinstallatør, og bliver noget overrasket over prisen for nogenlunde det samme arbejde, her er der kun 8 afbrydere ellers det samme. Pris 8.200 kr. og ved nærlæsning,- moms er ikke incl. dvs 10250kr. Og så er der forøvrigt ingen garanti på udført arbejde.
Og så spørger jeg her, kender nogen af jer en reel elektrikker, der bor i nærheden af Møn? Vi har to rigtig gode på øen, men de har desværre ikke tid før hen i februar.
Mth
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej, jeg er ved at renovere min gamle gård. Og er... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Steinaa

Hvor er det lige ulovlighederne kommer ind i billedet? Jeg kan ikke lige se hvad personen har gjort galt..
Må give dig ret i prisen ligger lige lovlig højt. Dog vil jeg gøre dig opmærksom på at både timeløn og materialer er steget væsentligt inden for de 4 år, så det er ikke usandsynligt det vil blive dyere denne gang.
-Angående garantien forstår jeg godt installatøren. Idet du selv har trukket kabler kan han ikke se om der er eventuelle skjulte samlinger eller lignende der ikke er udført efter forskrifterne. Og oplyser han ikke om dette risikerer han en bøde og kan i værste fald miste sin autiotion.
Idag er der såmænd også krav om at installationen skal isolationstestes, der skal udføres hpfi test, kortslutningsstrømmen skal testes samt meget mere, hvilket også tager en del tid der bør medregnes
Den regel vil jeg da gerne se på skrift, jeg har da ganske tit været ude og kun sku montere efter kablrne er trukket
Hvordan var det lige var der ikke noget der negang hed krydsspoleinstrument ja de fårs osse digitale.
Og jow elektrikere tjener generelt alt for meget forestil jer at man står i lære 3,5 år . so tager man på platform i nordsøen eller ud at sejle bing man tjener nu snilt op mod 30 skattefrit.
var man nu smed eller værktøjsmager ja så var man dumpap og max hyra ligger lige omkring 21000 ud.
Elektrikeren kan komme op på lønninger på niveau med OIM er og lignenede, så venner vvs og hydraulik glem det du skal bare montere slanger og ventiler der håndterer elekrtonvandring så er du forgyldt.
Jeg har næsten lige batalt en lignende sag til 8000 inc moms og der skulle kablet bare tilsluttes ude ved måleren og en tavle med 4 stuts.og jeg må gerne trække ledninger jeg er også installatør af uddannelse.
jeg har bare ingen AUTORISATION.
Man kan jo overveje hvem der er den smarteste.
Det må jo være trikkeren??

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Annonce
Hvordan kan du nogensinde sige god for noget du ikke selv har lavet?...

http://sik-lw.lovportaler.dk/showdoc.aspx?docId=lov20000314-full

Se §2 stk. 2 og §3
Din uddannelse alene har intet at sige - det kræver en autorisation af få lov til at trække kabler til fast installation.
captainnemo> ved såmænd ikke om man kan sige elektrikkere tager for meget for deres arbejde, hvis man sammenligner med andre håndværker som tømrere eller murer der oftest er dyere og ovenikøbet bedre lønnet. En mekaniker ved jo også godt hvad han vil have når bilen skal på værksted eksempeltvis.

Hvis man forestiller sig elektrikkeren skal have sin løn, der er en bil der skal holdes kørende, værktøj der skal holdes ved lige, osv. ved jeg såmænd ikke om timelønnen er så urimmelig endda.

Nu ska man lige tænke på at man jo får løn efter det arbejde man laver...
Det klart at hvis du vælger platform og akkord kan du hive en voldsomt stor løn hjem men vi andre der køre rundt og laver den type opgaver som er nævnt her får såment ikke mere end omkring 170-190 alt efter hvor i landet det er..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis