Volvo penta start proplemer (mega krise)

Jeg har en volvo penta MD5A som jeg lige har skiftet olie oliefilter og jeg har haft brandstoffilteret af men det jeg havde fået tilsent passede ikke så jeg satte det gamle i igen.

Jeg forsøger lige at beskrive forløbet så godt som mugligt
Først lod jeg motoren køre i ca en time for 3 kvart gas her faldt vandslangen så af så der fossede vand ned i båden og vandstanden røg op i svinghjulshøjde så der sprøjtede vand rundt i hele motorrummet. Jeg tømte vandet ud og så fik jeg skiftet oliefiltret og bag efter pumpede jeg den gamle olie ud.
Så fylte jeg den nye olie på castrol 10w/30 fuldsyntetisk.
Så pumpede jeg den gamle gearolie ud og fyldte den nye i shell 80w/90.

Her efter startede jeg den lige hurtigt for lige at se om det hele kørte som det skulle og den startede find på fuld gas uden skrue men da jeg slog skruen til havde den voldsomt problemer med at trække den. Og jeg var nød til at køre den helt op i omdr og slå skruen til for at den overhovdet ville trække den og her faldt den voldsomt i omdr.

Så tog jeg hele huset med brandtoffiltret af og tog bække slanger af så jeg stod med selve huset løst i hånen og jeg tømte det for diesel og fant så ud af det ikke var det rigtige brandstoffilter så jeg samlede det igen satte det på.

Nu her til aften ville jeg så lige starte den og så startede den og kørte op i omdregninger fordi den stod på fuld gas og så gik den ud jeg tænkte selvølgelig at jeg var en skovl fordi jeg havde glemt at udlufte den. Jeg udlåftede motoren ved at pille en skrue af oven på huset til brandstofiltret og pumpe den indtil der stod doesel op der hvor jeg havde skruet skruen af. Men den ville stadig ikke starte.

Nu har jeg så været over på tanken og købe 2 dåser deisel benzinstart og når jeg fylder det ind i låftfiltert starter den og køre op i omdregninger men går død igen.
Jeg har stået og kørt sådan med den i halvanden time nu.
Og jeg har inset at det her skal jeg have noget hjælp til.

Jeg håber at der er en der bare kan komme med nogen mugligheder. Men en løsning ville være konge

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg vil antage at der er opstået utætheder i forbindelse med brændstoffilter eller slanger, så suger den ikke diesel til sig. Det skal være 100% tæt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej
Det jeg skriver her har ikke noget med dine startproblemer at gøre, men det kan godt have noget at gøre med din manglende trækkraft. Du må IKKE hælde en 8o/90er gearolie på dit reversgear. Det er et ms 2 gear, og der skal hældes en alm singlegrade 30er olie på. Gearolien på 80/90 sae er Alt for svær til at kunne bruges. Det bedste du kan gøre er at prøve at få fat på en instruktionsbog.
MVH Finn Gevind
Så fik jeg pustet lidt liv i den gamle dame igen.
Jeg tog alle elektriske samlinger og rasede dem af med "fugtfjerner" og i må ikke spørge mig om hvordan det kan have noget med sagen at gøre men så startede den uden problemer. Nu her tog jeg så brandstoffilterhuset af igen og smurte alle samlinger med en god gang fedt og efterspændte det hele omhykkeligt så det er 100% tæt.
Så nu spiller klaveret igen.

dybvad min email er [email protected]

Jeg vil meget gerne have du mailer instruktionsbogen. Den jeg har er noget vandskadet.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Jeg ville nok ikke ta' på havet, med noget, der er pakket med fedt. Få det pakket forsvarligt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Vi har mugligvis snakket lidt forbi hendanden lynæs jeg har absulot ikke pakket noget med fedt. Jeg har alle kobberinge og de sider som de nu engang skal. Jeg har bare oven i haten lige givet den en god gang fedt det skader jo ihvertfald ikke.

Men jeg giver dig fuldstændigt rat i at jeg heller aldrig ville tage på havet uden at have udstyret i orden.


<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis