Billig efterisolering - Købes hvor?

Hej alle LDS´ere.

Er ved at efterisolere vores loft, da konen fryser. Jeg er jo bare en nærigpind, men nu må slaget stå.......

Har brugt hele dagen på at bygge gangbro på hele loftet og kan konstatere at der ligger 2 x 70 mm. isoleringsmateriale, som jeg blot vil supplere med en ordentlig r..fuld isolering.

Så er mit spørgsmål: Hvor køber man billigst Rockwool eller lignende?

Planlægning er den halve løsning :-))

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søg ved net butikker og kig i reklamer. Der er også nogle lavpris trælasthandler i nogle byer, noget af det isolering du kan finde kommer fra andre fabrikker end dem der normalt bliver brugt. Men det betyder mindre bare U-værdien er den samme.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Fra rockwools lille lune:

Lambda (λ) værdi, også kaldet varmeledningsevne, er et tal, der udtrykker, hvor godt et materiale isolerer. Lambda (λ) værdien angives med det græske bogstav lambda-. Jo mindre et materiales lambda-værdi er, desto bedre isolerer det. Rockwool Flexi A-Batts, det mest brugte stenuldsprodukt, har Lambda (λ) værdi 37 mW/mK. Et produkt, som har lambda-værdi 40 mW/mK, har næsten 8 % dårligere isoleringsegenskaber end Rockwool Flexi A-Batts. Ved køb af isoleringsprodukter er det derfor vigtigt ikke alene at se på indkøbsprisen, men også på, hvor godt det isolerer, og hvad dette betyder i forhold til øgede driftsudgifter til varmeforbruget.

læs evt. mere her: http://www.rockwool.dk/sw64553.asp

Med andre ord - en billigere isolering som ofte har en højere lambda værdi, vil give højere varmeregning og besparelsen vil være spist op på et tidspunkt. Så kan man jo så lave en beregning og finde ud af hvad der egentlig bedst kan svare sig...
Hvis man er villig til at shoppe lidt rundt som verden ser ud nu, kan man jo (næsten) lægge 300mm no-name isolering med λ=40 for samme pris som man bruger på at lægge 200mm Rockwool med λ = 37 ...

Jeg ville vælge løsningen med 300mm

mvh
Morten

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis