Køb af brugte vinterdæk

Hej alle...
Jeg skal ud og ha mig nogle vinterdæk til puntoen. Helst på fælge.

Jeg har fundet ud af følgende om min punto:

Navhul Ø        58,1
PCD            4x98
Bolt/Møtrik    Bolt     12x1,25
Standard ET        48
Std. rulleomkreds    1777

Og de dæk der sidder på nu er 155/70 R 13 75T

Jeg har læst mig til at fælge med krydsmål 100 godt kan sidde på den.
Men jeg er i tvivl om det med navhullet.
Er det rigtigt forstået at det skal være samme eller større for at sidde på puntoen.

Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på?

MVH.
Hjalte
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brugte vinterdæk er ikke noget at sætte penge i, idet de pga alder mister de egenskaber du sikkert efterspørger.
Køb f.eks. fælge og så sæt nye vinterdæk på disse.

http://www.daekonline.dk/

Eller find et samlet tilbud på fælge og dæk.

Med venlig hilsen
ktm

 

hjalte køb michelin alpin lamel dæk.
se på dæksiderne mht alder jeg vil dog sige at du kan være heldig at finde brugte men check lige nyprisen hos dækfirmaer online, og overvej hvor langt du skal køre efter det.
mvh

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Skrevet af captainnemo den 22-11-2008 10:08
hjalte køb michelin alpin lamel dæk.
se på dæksiderne mht alder jeg vil dog sige at du kan være heldig at finde brugte men check lige nyprisen hos dækfirmaer online, og overvej hvor langt du skal køre efter det.
mvh

Tak for svaret.

Lige et tillægsspørgsmål.
Hvad sker der hvis man sætter to ens vinterdæk foran (f.eks. michelin)
og to andre (men ens) bagi.

Kan man det?
Synsmæssigt er der vist ikke noget problem i det, mener at reglerne foreskriver at dækkene bare skal være ens parvis over akslen. Men det kan vel give lidt uheldige kørekarakteristika hvis fx. bagdækkene er markant dårligere end fordækkene etc

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

Annonce
Tak for svarene :)
Det hjalp.

Hej,

Du kan snildt købe brugte vinterdæk - jeg kører pt. på de fineste Michelin Alpin, som havde rullet 1 sæson (max. 5000) før jeg fik dem.  Og med de medfølgende originale alufælge måtte jeg give 1800,- for dem

Men man skal være opmærksom på dækkenes alder - det kan aflæses på dæksiden, hvis man ikke stoler på sælger.

Mht. data på dæk og fælge, så skal du "bare passe på". Forkert indpresning, hastighedsmærkning eller bolt-længde - der kan gå meget galt! Så er du usikker, så køb nye - der er nogle rigtig gode tilbud derude.

Der har lige været en test i FDM af vinterdæk - det interessante for mit vedkommende var, at der var dæk, der var så ringe, at de ikke burde sælges.


Mvh.

Jan R.
Ja, du skriver rigtigt nok at den har 4x98 men i teksten skriver du at den kan køre med krydsmål 100.
De fleste fiat´er kører med 4x98 i krydsmål
Skrevet af Torben1 den 24-11-2008 16:47
Ja, du skriver rigtigt nok at den har 4x98 men i teksten skriver du at den kan køre med krydsmål 100.
De fleste fiat´er kører med 4x98 i krydsmål

Det jeg har hørt, er at man kan bruge bolte med løs konus (hvad det så betyder), og så kan man godt bruge fælge med 4x100 på en punto.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis