gulvvarmen virker når den har lyst...

Hej alle

Det er mest om vinteren om morgenen, at vi ikke har noget varme på hverken gulvvarme eller radiatorer.. Gulvvarmen kører også på fjernvarmen, men det er bare iskoldt. Hvis jeg så går ud og lukker for fjernvarmen nogle minutter, og tænder igen, så kommer varmen nogle gange, eller hvis jeg leger lidt med tryk diff skruen... Vores hus ligger i enden af en lukket vej, dvs vi ingen naboer har til den ene side. Kan det være en del af skylden? Jeg kan se fremløbstemp ligger på ca 62 grader, og returen ligger på 22 grader.

Ang tryk diff, så sidder der en skrue i, og man kan enten spænde skruen helt, eller "løsne" den så fjederen indeni, enten bliver "slap", eller helt spændt sammen. Hvad skal den helst være? og kan det være skylden?.

Dumt spørgsmål nok.

Vi har jo en cirkulationspumpe i huset. Hvad er helt præcist dens formål? Og kan man godt lade den være slukket om sommeren? synes jeg at have hørt. Og kan den have noget med gulvvarmen at gøre?

Håber nogen kan hjælpe. Kan evt også sende nogle billeder med, hvis det kunne hjælpe.


Jeg spørg kun for at blive klogere.

Hej alle Det er mest om vinteren om morgenen, at... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
På dit billede se det ud som om at der er en udluftningsventil på dit gulvvarme, på t-stykket ved siden af termostaten. Prøv at lufte ud der. Og se om det hjælper.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

der er ca 2-4 bars tryk på anlæget, det tryk AVPL regulere er foreskellen imellem frem og retur også kaldet differencetryk, der plejer at stå på siden hvad skalaen går fra og til og derudfra kan man nogenlunde sætte den , men så nøjagtigt behøver det ikke at være , bare ca. men du kan med foredel sidde den så lavt som muligt da det giver et mere "roligt" anlæg med bedre udnyttelse. men selvfølgelig skal der samtidigt kunne komme varme rundt, mener sådan en som du har næsten skal være skruet helt ud (så pælen der køre i skinnen er het i top mod skruen) men er ikke 100% sikker, men du kan finde indformation om den ved dabfoss.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis