Blomberg inbyg ovn knalder sikring uden at den er tændt!

Hej

Vi har en Blomberg Varmluft-Ovn / Komfur. Der sker nogle mærkelige ting for den. siden i torsdags knalder den altid en af de tre 16a sikringer der sidder i vores el-skab. Komfur er separat! Ovnen er ikke tændt :-( det sker sådan : jeg skifter sikring, også når jeg tænder for "dens del" på den store knap med "1" så knalder den hele lejlighedens sikkerheds dims! Efter jeg tænder lejlighedens igen kan jeg se at sikringen er gået men at knappen "1" stadig er inde!

håber nogen forstår hvad jeg mener ;-)

Hjælp!

Kan selve afbryderen værre død ( den med knappen)?

håber nogen kan hjælpe?

venlig hilsen
Markus

P.S. Jeg vedhæfter lige et billede som måske kan hjælpe lidt mere :-)

Hej Vi har en Blomberg Varmluft-Ovn / Komfur.... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok mange tak til alle!

Jeg prøver som sagt af få fat på en Elektriker.

Hej alle!

Kikkede lige og så fandt jeg synderen! Det var kabledet som var så langt at det var under komfuret. Der blev de nok for varmt og smeltede over tiden! jeg forkorte det og sætte det hele sammen igen. Undervejs tjekkede jeg om sikringen holdt unden at der var noget tilsluttede, det gjord den!

så nu virker alt igen!

mange tak for hjælpen!
Markus

Uha det ser meget tyndt det ledning jeg vil mene det skal mindst 2,5 kvadret

5x1,5 kvadrat  pkaj er det der normalt bruges til komfurtilslutning,og det ligner det på billedet

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Ledningen ska som nævnt 5*1,5 pkaj så der er ikke noget ulovligt i det, en mulighed er at feks en fase er blevet beskadiget da man har sat komfuret på plads og så med tiden er der gået så meget hul at fasen er begyndt at svejse og derved er det smeltet..
Men godt du fandt løsningen der sparede du lige en time løn ;)
Yup, det gjorde jeg ;-) tror også at det ikke hjælp at da vi flyttede ind komfuret ikke var skruet fast men bare skubbede ind så den har bare "kørt frem og tilbage" på det ;-)

nå men det kører og jeg er glæde for vi ikke skal investere i noget nyt :-p

Vh og mange tak igen til alle!
Markus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis