Vinteropbevaring af dytten - hvad skal gøres ?

Hej LDS'ere.
Vintertid er salttid og Alfaen er på vej i hi.
Hvad skal der gøres ved bilen? - havde tænkt mig at give den et dryp olie i cylindrene, klodse den op så hjulene ikke mørner og selvfølgelig tage batteriet fra..
Er der andet jeg ikke lige har tænkt på?

På forhånd tak,

Simon Nauta

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
når du klodser den op, så sørg for at hænge den op på bærearme og bagbro og sådan så fjedrene ikke står og er stukket helt ud... for det første kan de se høj ud når du stiller den igen, og for det andet så har dæmperne ikke så godt af at stå med så meget træk på udad i så lang tid... de er lavet til at køre i en bestemt højde som passer nogenlunde til bilens... og når de så er slidt til såh...

at dryppe lidt olie ned i cylindrene er en udmærket ting hvis den bare skal stå indtil... men hvis du kunne komme til at starte den op en times tid en gang om måneden eller hver 3 uge så ville det faktisk være bedre.... men det er jo ikke en mulighed for alle at man kan komme til det... men tag batteriet fra, tag det med hjem i varmen og sæt en vedligeholdelseslader på... står det i frost uden at blive brugt går det til uanset om du piller det fra... fyld en liter kaburatorsprit i tanken og fyld den helt op inden du stiller den ind... det modvirker kondens...

Skift olie på motor og gearkasse når du hiver den frem igen :)
Husk at få den gjordt godt ren under bunden.

De har jo været ude og salte.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg takker

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis