Tændspole / Antipollution fail

Jeg har en Peugeot st 2,0 benzin fra dec. 2003
her i sommer fik jeg en fejl som hedder "antipollution fail" jeg kørte
ind på et peugeot værksted i Rinkøbing her fik jeg 4 nye tændrør og noget dyserens benzin pris ialt 1216 kr, men nu 3 mdr. efter kom fejlen igen "antipollution fail" hvorefter jeg ringede til værkstedet i Ringkøbing og aftalte med dem at jeg bare skulle køre på et værksted i nærheden af hvor jeg bor, "Peugeot i Give" her får jeg konstateret at den på et tidspunkt kun har kørt på 3 cylinder han afstilte fejlen og sagde at jeg nok skulle have en ny tændspole på og det ville koste ca. 2000 kr. og så fik jeg en ny regning med hjem på 478 kr for at få fejlen afstillet.
Men nu har jeg selv købt en nye tændspole ( 859 kr ) for som jeg så det var det bare 3 skruer som holdt det fast,

Men er der noget som jeg skal gøre inden jeg skifter den?

Når jeg tager stikket ud af tændspole modulet kommer der så en fejl i displayet som jeg skal have afstillet på et værksted?

Skal jeg evt. tage den ene kabelsko af batteriet først?

Skal tændrørene have en bestemt afstand eller blive de passet til via den fjeder som er i modulet?
Det er mange spørgsmål, men håber der er nogle som kan hjælpe.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej
bare gå igang. så længe du ikke har tænding på bilen mens du gør det kan du fint afmont tændpolen og stik uden at den sætter en fejlkode som skal nulstilles. det er ikke nørvending med afmont kabelsko på batteriet. fjederne i tændspolen regulere sig selv. dvs sige af med stikket af med de 3 skruer af med den og på med den nye. hver sikker på den ligner den gamle.
ellers er det bare og gå igang. er du i tvild så bare spørg

 do it youselv

Hej,

Ja så er den skiftet, det tog mig under en halv time, men var sku lidt nervøs for om den nu ville starte bagefter, men den snurre som en mis så nu er det bare at krydse finger for at det var det som var fejlen for ellers er det jo penge ud af vinduet, men istedet for ca. 2000 kr er det jo kun 859 kr. så der er jo penge sparret.

Hvis der kommer en fejl, hvor længe vil der så gå, efter den er blevet afstillet på værkstedet? Den mekanikker som gjorde det sagde at næsten alle motor fejl bliver vist som en "Antipollution fail"
Men indtil videre, en glad peupeot ejer. 
ps. tak for hjælpen.  

 

Citröen har samme "fejl: Antipollution fault".

Det er en generel fejlbesked som kan betyde alt mellem himmel og jord.


Træd ikke på mine ledninger :o)
Antipolution er en forurenings fejl- Det betyder bare at den motorfejl der er gør at bilen forurende så det kan være dyser tændspole lambdasonde osv- tændspole / & rør er standard på peugeot og citroen da det er samme motor de køre med og det er næste på alle motor model tu xu ew osv
Jeg har godtnok C5, men prøvede alle de gode råd som folk kom med.. Nye lambda sonder, ny tændspole..... Osv... Osv... Meeeeeen det viste sig så, at der sidder et potentiometer i speeder pedalen som var skyld i det hele,ny pedal, og nu funker.... den igen..... Øv bøv kunne have sparet en masse tid OG IKKE MINDST PENGE.... citat Citroen::: hvis bilen kører og lyder som en fiskekutter, er det det første man chekker,før alt andet... Specielt når det ikke er en permanent fejl andet end når den er opstået, men så forsvinder igen for så at komme igen senere... Andre fejl ville med ret overbevisende sandsynlighed være permanente.....tja man lærer lidt hver dag😉😉😉😉
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis