Forhindre kassen over vinduer i at flække

Hej

Jeg er ved at renovere et hus fra 1976 hvor man var så genial at lade vindueshullerne i muren gå helt op til taget (som det er meget almindeligt i 70er huse)

Da jeg overtog huset var tapetet på kassen flækket over samtlige vinduer, netop der hvor trækassen mødte den pudsede murstensvæg.

Jeg har brækket forsiden af alle kasserne væk, og planen er at bygge dem op i gips.

Nu mit spørgsmål: Hvordan forhindrer jeg at overgangen mellem de to materialer flækker igen?

Jeg har overvejet at bruge noget bånd til at binde de to materialer sammen med. Men er det nok, eller hvad skal der til?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet ligger jo i at træet arbejder væsentligt mere end murværket, så der vil altid være fare for at der trækkes skævt og så er det du får revner. Jeg vil foreslå dig at udskifte træet med gips plader og så lime en glasfilt omkring det hele.
Jamen, kærest ven.... Det er jo også det derke skriver at han VIL.
Gips er et nemt materiale at arbejde i. Og havde søgefunktionen virket, ville derke sikkert også kunnet have set en præcis identisk tråd (med billeder endog !) på det samme. Som vi var inde på der, så tager man bare og lægger en ordentligt tyk strimmel armeringsbånd henover gips og væg, så rokker det sig ikke så meget, og hvis det gør vil det ikke gå ud over hverken tapet, filt, væv eller havd der nu engang måtte komme udenpå.
Twist: Den tråd kan jeg ikke finde. Har du et link til den?
Da søgefunktionen virker igen er det lykkedes mig at finde dette link:

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/tabid/54/forumid/4/postid/118883/view/topic/Default.aspx
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis