Farvet (plexi?)glas til skydelåger..

Hej allesammen.
Jeg er igang med at lave nogle reoler til mine cd/dvd'ere.
Selve reolerne laver jeg i mdf som jeg maler sort. Derefter vil jeg montere nogle skydelåger af farvet glas eller evt. plexiglas.
Skydelågerne skal være i størrelsen: 210mm høj og 580mm brede og 3mm tykke, der skal bruges 16stk i denne omgang.
Jeg havde fundet noget farvet plexiglas på glas-direkt.dk, men da jeg skulle bruge 16 stykker rendte det op i 3000kr, og det var en del mere end jeg måske lige havde regnet med, så nu prøver jeg at undersøge om der er billigere steder at finde det, eller evt. nogle mulige alternativer.
Jeg tror at jeg vil gå over til at bruge farvet glas i stedet for, men efter en del søgninger på nettet har jeg stadig ikke fundet noget sted hvor de kan levere det i de mål og farver som jeg ønsker.
Så nu vil jeg gerne spørge jer om hvad I har af gode forslag til hvad jeg kan prøve, links til steder de kan levere farvet glas m.m.?
Glasset skal være sort, rødt eller blåt. Og så ellers i den ovennævnte størrelse...

Håber nogle af jer sidder inde med nogle guldkorn :)

På forhånd tak
Jacob Bak
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er rigtigt glas du vil bruge, så vil jeg anbefale dig at købe et stort stykke og så selv skære det ud i de mål du skal bruge, kanterne kan du slibe med en smergelsten. Hvis du aldrig har skåret i glas før, anbefaler jeg du finder noget gammelt glas som du kan øve dig på.
Plexi glas kan du save i med en skarp fucksvans, og slibe kanterne med fint sandpapir.
Grunden til at glasset bliver så dyrt der hvor du har spurgt, er timelønnen de indregner, og det tager tid at lave så mange små ruder.

V.h.  Håndværkeren
Tja, jeg vil nu nok også prøve at kigge på om du ikke kunne bruge nogle større stykker, og så evt. lime en liste på der hvor du vil adskille "rummene" i din skydedør. Eller evt. gøre som håndværkeren siger og skære pladen ud i mindre stykker.
Mange byggemarkeder har faktisk også plexiglas/acrylplader, nogle gange også farvet. Og de tager sjældent mere end et par kroner for et pladesnit.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også