lægning af gulv direkte på gulvspær?

Jeg har for ikke så længe siden købt mig et kolonihavehus. Jeg vidste da jeg købte det, at der var en del at se til. Men lige her er jeg kommet i et problem. Den tidligere ejer har, så vidt jeg kan se, lagt 8mm laminatgulv direkte på gulvspærene, hvilket betyder at gulvet synker, når man træder på det mellem spærene. (indtil videre er man ikke gået igennem)... Men jeg vil gerne have det lavet, inden man gør det. Så spørgsmålet er bare, hvordan?...

Er det en idé at lægge spånplader på spærene før man igen ligger et tyndt laminatgulv, vil tror det er den billigste løsning.

Eller skal man have fat i selvbærende planker.

Og så sidste spørgsmål, er der ikke en form for regl for, hvad man skal have under det hele, så der ikke trækker fugt op i gulvet, for det ikke bliver for koldt at gå på. osv osv.

Jeg har ikke taget det gamle gulv op endnu, så jeg er på ingen måde sikker, hvad der gemmer sig under det hele... men det er 100% sikkert at det er laminatgulv der ligger på gulvspær.
p.s. der må gerne grines af mine idéer, bare der også kommer lidt hjælp

Mvh. Mark
Jeg har for ikke så længe siden købt mig et... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ahhh lækkeri Bahaman, der var sgu noget jeg tror jeg kan bruge til noget:

Men så lige for ruderkonges skyld tager vi den en gang til:

Beton
Fugtspærre
isolation (under og mellem strøer)
spånplader
gulvpap <--- det skal der vist på, har jeg læst mig til.
trægulv

Og så skulle gulvet gerne komme til at ligge uden at begynde at bule eller på anden måde slå sig, eller hvad?
 (Hvis jeg vel og mærke lægger selve trægulvet ordentligt, men det er en anden sag )
gør endelig IKKE som CLARK-BENT siger , så går der ikke lamg tid før det skal skiftes igen
kommer der dampsære både under og over bjælker , vil de hurtigt rådne

den bedste løsning i dette tilfælde , vil være at grave ud

fyldsand ( stamt det godt sammen )
flamingo eller leca
beton
dampspære
svømmende gulv , ( her er laminatgulv godt til kolonihavehuse )

gulvmontøren
2008, det er 12 år siden.
Er I her endnu?

Hvordan gik det med gulvet?

Jeg skal også til at lægge gulv om, da det dels er fejlbygget, dels svamperamt.

Mit gulv skal lægges på strøer på sokkelsten, og der skal være fri luft under.

Men hvordan får jeg isoleringen til at hænge under gulvet, hvor sætter jeg dampspærre (og hvilken), og hvilken plade bruger jeg som underlag for det klikgulv jeg vil lægge?
Jeg kan finde vandfast spånplade i et byggemarked i Jylland, men det bliver langt at køre til Amager med på taget af Skodaen... hvad bruger man i København? 

Hellere forspørge sig end forgøre sig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis