først kobling, nu gearkasse? FIAT Brava

Hejsa Herinde.

Håber der er nogen, der vil hjælpe mig med at svare på et par spørgsmål ang min bil.
.

I forrige uge røg koblingen på fiaten, den kom ud til en mekaniker, der så har skiftet den. Vi fik den retur tirsdag i sidste uge. Bilen har så kørt fint siden der.

Da min kæreste så skal køre hjem fra arbejde i dag, starter han bilen, sætter den i første gear, og køre en meter, hvorefter det "skramler" fra motorhjelmen, og bilen går ud. Hans første tanke er, at koblingen er røget igen. Han går ud af bilen, og kan se at gear kasse olien løber ud af den, samtidig ligger der to dele, der ligner tandjul..

Er der nogen, der kan svare mig på, om den sidste episode kan kædes sammen med dårlig mekaniker arbejde? Jeg aner intet om biler, så mekanikeren kan bilde mig hvad som helst ind

Problemet er også, at jeg ikke stoler på ham, den regning vi har fået har mangler, der er ikke noget faktura nummer, cvr nummeret svarer ikke overens med cvr registret..  og vi har ikke set nogen kvittering på reservedele.. Vi har heldigvis ikke betalt koblingen endnu...
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skriver du godt nok at koblingen "røg" i sidste uge, men du må lige være lidt mere konktret omkring det. Blev den skiftet fordi den var slidt eller fordi den gik i stykker pludseligt?

Hvis det var fordi koblingen var slidt mener jeg ikke umidelbart det kan kædes sammen da det er relativt udramatisk når kobling bare er slidt.

Jeg prøvede selv for en måned siden at kobling døede mens jeg kørte på motorvej. Det var navet inde i koblingen der knækkede og gav et kæmpe ryk i bilen og det har uden tvivl været hårdt for min gearkasse.

Jeg ved ikke hvad dit tilfælde er, men under alle omtændigheder skal gearkassen af for at skifte en kobling. Det er "relativt" simpelt arbejde forstået på den måde at en gearkasse ikke skal "åbnes" for at pille den af. Det betyder så også at risikoen for fejlmonteret gearkasse er relativt lille, dog kan jeg jo ikke udtale mig om jeres mekanikkers evner.

Jeg laver selv mine biler og har som sagt lige skiftet kobling og gearkasse. Jeg er ikke mekanikker, men det er blot for at illustrere at det ikke er så svært endda.

Umiddelbart vil jeg mene at det er ualmindelig svært at klandre jeres mekanikker. Det er korrekt han har haft gearkassen af for at skifte kobling, men den har jo virket perfekt da i fik den tilbage så det er desværre nok bare surt show for jer, men se på den lyse side, nu skal i da ikke også skifte kobling igen som man normalt gør ved gearkasse skift

Mvh
Kasper
Hej Kasper, og tak for dit svar.

Koblingen startede med at lave et "nøk", når man trådte den ned, derefter begyndte det at blive problematisk at skifte gear, og lige pludselig kom der skramlelyde fra motorhjelmen og derefter var det umuligt at køre i bilen, den kunne slet ikke komme i gear.

vi fik den så til mekaniker, der ifølge ham selv har udskiftet den med en hel ny kobling til en fiat Merea.

Det jeg undre mig over er, at vi ingen problemer har haft med gear kassen overhovedet, og så en uge efter at den er hos ham mekanikeren, så ryger den... men måsle vi bare må punge ud, og så betale hvad det koster.. det er bare surt, hvis det er ham, der har sjusket med sit arbejde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis