Start af en bonsai

Hej alle sammen.

Jeg skal til at starte min egen bonsai. Så ville jeg høre om nogen af jer kender navnene på nogen gode og flotte træer til en bonsai. Det skal bare være en lille en. Potten er 7" lang, så den er ret lille.

Nogen der kender til emnet ?

<p>&#160;..</p>
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ved at lave en Bonzai af en stuebirk, jeg klippede for tre år siden et skud af moderplanten til alle mine stuebirk, satte den i vand og efter to måneder var der rødder. Har sat den i et lille emaljeret barne bækken i lavasten/moler (kattegrus) med et meget tyndt lag muld over, nu er træet blevet ca. 8 cm. højt på de to et halvt år siden den blev plantet. Jeg kniber den ofte og den får meget lidt vand. Under normale omstændigheder ville den have været ca. 35 cm. høj nu.
Jeg har forsøgt mange gange bare at holde mine "bonsai" i live indendørs, men uden held. Så har jeg plantet en japansk lærk i mine forældres have. Det er nok 5 år siden nu, og der er stadigvæk liv i træet. Det fik noget bindetråd i starten, men ellers fjerner jeg et par skud en gang imellem. Og så har jeg overhovedet ikke forstand på det, men det ser ud som på billedet. Jeg tror jeg kliper topen af træet snart. Jeg synes det vil se meget bedre ud. Mvh Adam
Det har ikke meget med en bonsai at gøre, den forkrøblede plante du viser  os der. En ægte Bonsai bliver max. 30 cm. høj har mange grene og kviste der sidder rimeligt tæt. Og så er løvet eller nålene kun i mini størelse. En bonsai skal ligne et stort træ der er fuldt udvokset, blot i mini størelse.
Det er det jeg siger - jeg har ikke forstand på det, men jeg prøver.
Hvis jeg kliper halvdelen af højden så bliver det 30cm.

Jeg synes bare ikke at de bonsai træer der ser godt ud ( i mine øjne) ligner rigtige træer ret meget - måske hvis man rejser til Japan, ser de sådan ud :-)

Mit træ ligner noget fra troldeskoven.

Mvh Adam
Annonce
en lille rettelse til håndværkeren ;-) bonsai har en max højde på 120 cm og de har grupe navne efter højte

( mange lave deres bonsai på en højte på 30 cm men det er ikke et must for at det er en bonsai )

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

Hej Rene,

-kan ikke finde dine bonzai på din blog:-)

Osse en nybegynder udi kunsten Bonzai.

Venlige hilsner Marcusine
Nu er min "Bonsai" næsten væk. der kom et rådyr forbi og har spist det meste. Der er kun 8cm tilbage og et par græne. Surt. det har ellers taget 6 at få træet til at se sådan ud.

Mvh Adam
det gør mig ondt :-S

men jeg ville nok også have haft mit i en potte ( i haven ) men hver sin smag :-D

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis