Genial iTools gulvhammer

Jeg skulle lægge gulv i weekenden og fik mulighed for at låne en iTools gulvhammer. Den er jo intet mindre end genial - og så er den dansk

Dét betød ganske enkelt, at jeg kunne lægge gulvet stående - og i en rasende fart!

Det tog mig kun knap 4 timer at lægge 10 kvm plankegulv - helt alene uden hjælp. Og jeg kunne lave det hele uden at kravle rundt på knæene. Desuden slap jeg både for at banke mig selv over fingrene - samt ødelægge fer og not.

Gulvhammeren fra iTools er ganske enkelt det smarteste værktøj, jeg længe har haft fingre i, og jeg skal ganske enkelt have fingre i sådan en bandit, til jeg skal i gang med renoveringsprojektet med 100 kvm nyt gulv i vores overetage.

Desuden havde jeg også en spand af iTools justerbare gulvkiler. De er stort set ligeså smarte som gulvhammeren - og når man er færdig med gulvet, kan de fjernes på få sekunder.

Hold op, hvor et det blevet let at være "skabshåndværker"....

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja , den er smart , men kun effektiv til større gulve og hvis man er 2-3 mand
nu montere jeg selv omkring 10.000 m2 trægulv om året , så her betyder det noget med det rigtige værktøj , og må sige at det er meget sjældent jeg bruger nævnte gulvhammer
og 10 m2 gulv på 4 timer , det er vist første gang du prøver det ,ville nok sige at 2-2½ time er realistisk hvis du brugte almindlig gulvværktøj , nu er jeg nok lidt hurtigere end de fleste med den rutine jeg har oparbejdet , 10 m2 vil jeg kunne lave på ca 1 time inc opstart og oprydning
Du har fuldstændig ret. Jeg lever på ingen måde af at lægge gulve - og det er bestemt ikke noget, jeg finder på at bruge tid på i vores hjem særligt ofte.

Derfor synes jeg, at 10 kvm gulv på fire timer er ganske tilfredsstillende for en ægte gulvlæggeramatør - og alternativet med almindeligt værktøj og kravlen rundt på knæene, ville helt sikkert kun have forlænget min gulvlægning.

Det skal dog også lige nævnes, at alle plankerne blev hentet og savet oppe på vores førstesal, inden de blev båret ned og monteret i underetagen - men det ændrer ikke ved det faktum, at en professionel til enhver tid ville kunne gøre lægge gulvet hurtigere end undertegnede..... Ellers ville vedkommende jo heller ikke kunne tillade sig at kalde sig prof ;-)

Men jeg forstår ganske enkelt ikke, hvordan een enkelt mand vil kunne lægge gulvet lettere og hurtigere på den gammeldags og konventionelle metode, hvor man kravler rundt på knæene - fremfor at stå oprejst og hele tiden have overblik over arbejdet, når gulvet kun er 10 kvm...?

Og jeg forstår heller ikke, hvorfor iTools gulvhammer kun er effektiv til større gulve. Hvad har gulvstørrelsen med hammerens effektivitet at gøre?

Og så ved jeg, at jeg med sikkerhed havde været mere end øm i både ryg og knæ, hvis jeg havde kravlet rundt hele weekenden for at lægge gulv.

Jeg er ikke i tvivl om, at gulvhammeren hører under kategorien "prof værktøj", og hvis professionelle gulvlæggere hellere vil kravle rundt på alle fire frem med konventionelt gulvlæggerværktøj frem for at kunne udføre arbejdet stående - er det jo et valg, man selv tager. Jeg behøver heldigvis ikke forstå valget - og jeg er ikke i tvivl om, hvad jeg ville vælge at bruge...

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis