hvem har noget gratis træ?

er der nogen som skal have kørt affaldstræ væk.eller skal have ska skovet nogle træer så må i ringe 21442161.det skal være i nordsjælland.gratis jeg mangler brænde

<p>kommer gerne og henter affaldstræ,jeg kan sagtens skove træer osse.ring 21442161.det skal helst være i nordsjællands området.</p>
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De fleste af os der fyrer med brænde ,vi køber det,dem der har træ i overskud, de har fundet ud af at det kan brænde ,og gi varme,så de vil ikke af med det, i hvertfald ikke gratis !

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Helt ærligt Rolias nu skal du ikke ødelægge mandens eller min drøm :-)
Jeg vil gerne have leveret og stablet tørt, fyringsklart brænde i min garage. Helst bøg, men jeg kan nøjes med mindre dog er det ikke velset. Det SKAL være gratis og stablet.
Ring endelig

Mvh
Kasper

ps. Sidder klar ved telefonen :-P
Jeg har da et grantræ og et birketræ, du kan få for at fælde dem og rydde op efter dig.

MEN det er i givskud, hvor løverne brøler.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Den blå avis. der er ofte folk der "forærer" træer væk hvis man selv kommer og fælder dem. Men der er lige to detaljer ved det:
1) Brændet er jo ikke TØRT, og skal derfor nok vente med at blive brugt til næste sæson.
2) Man skal normalt huske at rydde op og have en masse udstyr for at få træ på denne måde (motorsav, brændeflækker, brændesav, grenhakker osv).

Så hvis man mangler brænde NU, så skal man ud og købe et tårn, eller få nogle engangspaller et eller andet sted. Dem fyrer jeg gerne med uden problemer (ud over at det altså er LETTERE at save/flække når man ikke skal tænke på søm).
En enkelt kommentar til det at fælde træer mod at få træet. Jeg har nedlagt et ca. 30 år gammelt birketræ i haven og derefter parteret det til brug i pejsen.

Alt inklusive (fældning, savning, kløvning og oprydning) tog det mig ca. en dag og udbyttet blev 1,25 m2 i runde tal. Det jeg vil sige er at du skal være bevidst om mængden af arbejde kontra udbyttet når du bliver tilbudt et træ mod at fjerne det hele.

Noget jeg selv har brugt med succes er, at "holde mig til" ved byggeprojekter. Det er imponerende mængder tømrerne smider væk (lægter paller m.m.) og de er ligeglade om det er dig eller en vognmand der fjerner det.
Annonce
selfølgelig er jeg klar over mængden af træ der kunne dukke op,jeg er klar mand.lidt sved på panden skader ikke.jeg elsker at kløve brænde det er go motion,grene skal på lossen ja det følger med.

<p>kommer gerne og henter affaldstræ,jeg kan sagtens skove træer osse.ring 21442161.det skal helst være i nordsjællands området.</p>
Ved Jem & Fix i Køge står der en lille container udenfor med skiltet "affaldtræ" (så vidt jeg husker). Måske har andre afdelinge tilsvarend eordninger?

Jeg tror også en del firmaer har affaldstræ (blandet med andet affald) - det er bare lige med at "falde over dem".


Træd ikke på mine ledninger :o)
Det er vel i grunden ikke værre at fælde et træ mod at få brændet, end at skulle betale for et sankekort i en skov?
Intet af det er tørt, før man selv tørrer det.
Men ellers er der mange virksomheder, der har et utal af engnagspaller o.lgn. Kig ved større vognmandsforretninger, men spørg endelig først allevegne!!!
Selv er jeg blevet træt af at save, flække, stable, tørre, bære brænde, men køber nu kun træbriketter til hyggesupplement til mit træpillefyr.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis