Brusevæg

Hey allesammen..
Vi skal til at lave nyt badeværelse og til der har vi tænkt os at brusekabinen skal være i glas altså 2 glasvægge.

Hvor køber man sådan nogen vægge og hvad er prisen nogen der har købt noget ligende og hvad gav i for det??

På forhånd tak..


18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan købe det i hhv Silvan Bauhaus o.lign, Har selv kigget på nogen fra Brdr Dahl. de sælger dog kun til proff.
I Silvan har jeg set det til ca 1500,-
Så kan de også slåes til siden så man kan bruge rummet når der ikke bades...

Jeg har set forskellige steder såsom Bauhouas og silvan og jem&fix, det billigste jeg tror har set i jem&fix til 5oo kr.
Du skal være enorm forsigtig når du sætter det op. Som regel er disse glas er hærdet og kan klare meget modstand frontal men hvis man rammer hjørnet på gulvet går det i tusinde stykker. Husk at læg nogle håndklæder eller tæpper når du skal sætte det op.
go fornøjelse


p /p
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvis du skal bygge helt nyt, så kan du vel selv vælge målene mv., og så kan du sagtens købe et sæt fra Silvan, Bauhaus el.lign.

I vores badeværelse var der en muret væg, og derfor var åbningen og højden fastlagt på forhånd, hvilket betød at vores brusedør skulle være 83x198 cm. Jeg ledte længe efter et sted, hvor man selv kunne bestemme målene på døren, men uden at det kostede en formue. Det billigste jeg fandt var www.glas-direkt.dk.

(Nåja, hvis man kan leve med de billiges skinner osv. i siderne, hvor man kan justere bredden mv., så er det selvfølgelig også en løsning - jeg synes bare ikke det er så pænt... ;-) ).

jeg købte mit Hafa brusehjørne i Bauhaus... de har 12% prisgaranti og af den grund fik jeg slået 1500 af :) man skal bare selv være vågen...

Men jeg er rigtig glad for at jeg ikke købte en af de billige modeller... de sidste penge er givet godt ud i sådan noget... du kan bare prøve at røre ved de opstillede modeller... de dyreste mærker ofte meget bedre i hængsler/hjul o.s.v....
Hej interessant diskussion!

Kan i sende billeder af jeres? Vi vil også smidde vores grimme siddebadekar af helvede til og erstatte det med en brusekabine med to døre. Problemet er at kabinen skal placeres tæt på en skunkvæg; Den skrå/trekantede del begynder ved cirka 1,2 m.... Kan man få spec. lavet sådan en glasvæg udformet som en "femkant" til billige penge?

HVad med hængsler osv? Kan man evt. ikke have hængsler på begge glasdøre?


kh. hilsen Mr. GDS 0
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
blindved; har prøvet www.glas-direkt.dk. det er fandme dyre,,,,??


kh. hilsen Mr. GDS 0
Skrevet af Scley den 16-11-2008 17:17
Hey allesammen..
Vi skal til at lave nyt badeværelse og til der har vi tænkt os at brusekabinen skal være i glas altså 2 glasvægge.

Hvor køber man sådan nogen vægge og hvad er prisen nogen der har købt noget ligende og hvad gav i for det??

På forhånd tak..




Hvis jeg forstår dig rigtigt så er det ikke døre du leder efter men nogle vægge?? Der findes flere på markedet, dette billede kunne være til inspiration

Venlig hilsen

Klaus
Ja det er kun faste vægge vi skal ha' men det skal være 2 stk der mødes 60 cm fra hinanden så vi får en hjørne indgang..

De kan vist godt lave specielle udformninger, men jeg er ikke sikker på, at du kan tegne og få en pris online - så skal du nok sende en tegning til dem.

Det var det billigste jeg kunne finde - i en ordentlig kvalitet. Min dør hænger kun i 4 skruer i væggen, og vejer alligevel en hel del, så det duer ikke med plastikhængsler osv. Det skal være ordentlig kvalitet. Men hvis du kan finde det billigere, så må du meget gerne sige til - det er for sent at udnytte for mig, men det kan jo være til gavn for de andre brugere herinde.

Hej. Jeg brugte også Glas- direkt  da jeg købte brusevæg. God kvalitet. SIkkert ikke det billigste, men det skal jo også holde mange år. Se vedlagte billede. Der er også vist hvordan jeg udnyttede skråvæggen.

Vh
Ole
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også