En gåde !

En sædemand i en mørk kappe, som strør korn om sig med fulde hænder, men hverken spire eller strå viser sig efter hans udsæd.

Hvem er sædemanden ?

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
62 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg giver fortabt. Hvem er det? Hvem går i mørk kappe?

WS
Det må være ham, der i regnvejr, strør korn ud til hønsene! :)

En hønsepasser!

Med venlig hilsen
ktm

Det er en gammel gåde !!! prøv igen !!!!!!

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

Nej !!!!

Annonce
Jeg synes du skulle lade være med sådan noget pjat!! Det tager vores tid, og chefen bliver sur hvis vi sidder og tænker over den i arbejdstiden... ;-)
Jeg kan også se på antal besøg på denne tråd, kontra svar. At det ikke kun er mig der døjer med den!!

Skriv lige svaret til mig, gerne her i tråden... jeg LOVER ikke at sladre:-D

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Det var nu bedre at den forsamlede flok, lagde Deres samlede hjernekapacitet i blød, for at løse denne gamle gåde !!!

Men okay - det er ikke verdens nemmeste gåde !

Men prøv med flere bud - gerne med lidt analyse... :-)

Skrevet af shortcut den 18-11-2008 17:11
Men prøv med flere bud - gerne med lidt analyse... :-)

Det der strøs kan være ord som falder for døve øren. Det kan f.eks. være en præst (mørk kappe) som i fulde drag prædiker til sin meninghed, hvor ingen i menigheden tager ham alvorligt.

Det kan også være dommedagsprofeter som kvækker om at man skal kunne betale enhver sit, men så forstår jeg ikke den mørke kappe.

Sætter det noget igang?

WS
Måske - men svaret er ikke rigtigt !!!

Din gåde er en dårlig gåde, fordi den ikke kan forstås medmindre man hører den i den kontekst eller sammenhæng, den er blevet brugt.

Det er klart at der ikke er tale om en ”rigtig” sædemand, idet sådan en, ikke gik i mørk kappe og ikke ville kunne smide korn omkring sig, med en kappe over sig etc.

Hvem og hvad denne ”sædemand” så symboliserer, er det ikke én man kan analysere sig frem til, idet ”han” kan være hvem som helst i en hvilken som helst sammenhæng, forstået på en bestemt måde – som udenforstående ikke vil kunne ræsonnere sig frem til.

Der er yderligere 52 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis