Uheld

Hej

Jeg har fået til opgave at indsamle eksempler på hvordan Gør-Det-Selv folket kommer til skade, og beder derfor nu om jeres hjælp til at fremskaffe nogle eksempler.

Prøv at tænke jer om, og fortæl hvordan svogeren eller naboen (måske svigermor) kom til skade, eller hvordan de undgik det på trods af alle odds, for i har jo ikke selv dummet jer??

Opgaven drejer sig om eksempler på alt fra uheld med hobbykniven eller rundsaven, til den klassiske med en mand (kvinde) på øverste trin af trappestigen, stablet op på to murerbaljer oppe på det lånte/lejede stillads.

Læg eksemplerne ind her på siden til evig skræk og advarsel, eller send (måske med billedeksempler) dem pr mail til:

[email protected]

På forhånd tak!

35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med hvilket formål ? At afskrække folk fra at spare de mange hundrede tusinde det koster at få en prof til at blive udsat for de samme uheld ? Hvis uheldet er ude, så rammer det alle, uanset profession.
Hej

Nu ikke så mistroiske

Det skal bruges til at oplyse om hvordan tingene ikke skal gøres, altså at højne sikkerheden for Gør-Det-Selv folket.
Det er så ikke helt rigtigt Twist.

Ligger der et bræt med et søm på jorden, med spidsen opad, så er der nok større chance for at gør det selv for den op i foden end profferen. Og hvorfor så det???? Fordi de fleste proffer har sikkerhedssko på, tvivler jeg på at de fleste gør-det-selv har.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
jeg havde en episode hvor jeg skulle banke en pæl i, ramte ved siden af og gav hånden et dask med muggerten, dette havde nok ikke været sket hvis det var en prof da sikkert havde en lærling med til det :)
Annonce

Hej

Den med pælen har jeg lige en kommentar til:

2 af mine kollegaer var ved at banke afsætningspæle i jorden, og den ene stod og holdt ved pælen, mens den anden svingede forhammeren.
Ham der holdt pælen, ville lige tage fat i toppen på et tidspunkt, for at mærke om pælen kunne stå selv, og glemte i sin tankeløshed at den anden var i gang med hammeren.
Det kostede lang tid på skadestuen m.m. med den hånd.

So be careful out there!!

Har hørt om én GDS'er der ville pille sit profil-loft ned, og var lidt utålmodig, så han angreb loftet med en stiksav. Han havde bare ikke lige tænkt over at der lå radiatorrør oppe under profilbrædderne, men det fandt han hurtigt ud af:-) OK, GDS'eren var mig selv, og nu ved jeg hvad det koster at få en VVS'er på besøg en søndag eftermiddag. Men så kom der jo i det mindste frisk vand i radiatorsystemet, og det var jo ikke så skidt:-)
He He :-) har da prøvet den, med en stige på stiladset der var lidt gyngende i forvejen........
Og nej jeg faldt ikke ned.
den her tråd er vist mere tidsfordriv end noget andet :)

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Min mormors gamle bror, prøvede en gang at hugge sit gebis over.

Han var ved at hugge brænde, og samtidig nøs han. Tænderne landede på huggeblokken i samme sekund som han svingede øksen. Og tænderne var nu i flere stykker.
Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også