Problemer med en ældre Golf

Hej alle, håber der et par bilmekanikere, som kan give mig en ide om hvad min bil fejler...

Har lige været på weekend tur og oplevede et par problemer...

1) Dette er især når jeg kører på motorvej. Når jeg træder på speederen giver det et ubehageligt ryk i rettet mod højre og omvendt når jeg slipper speederen giver det et ubehageligt ryk mod venstre. Det mærkes meget tydeligt for både mig og passagerne som er med i bilen. Det er især ved høje hastigheder og mærkes slet ikke ved feks bykørsel.

2) Bilen ville efter et kort ophold ved en rasteplads ikke starte. Den plejer ellers ikke at have problemer med det. Når nøglen blev drejet i tændingen skete der ingenting overhovedet. Motoren sagde ingenting. Bilen kunne heldigvis skubbes igang.

Det skal siges at jeg kører i en ældre Golf 3 (1,8) fra 1993. Håber der er nogen som har en ide om hvad
det kan være.

På forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hej

umidelbart ville jeg ¨mene at det er dit forhjuls ophæng i venstre side der er slør i

evt en bære kugle/ bærearms bøsninger

2. det kunne sagtenes være din starter eller din tændingslås kontakt der er gået til

men få også kontroleret dit stel forbindelse til motoren den kan også drille på de modeler

eksmek

det lyder nu mere som en styrekugle eller styrearm der er slør i ( havde selv samme symtomer på en passat for nylig )
og husk så lige at køber du den slags sliddele ved feks THansen eller andre med lignende kvaliteter , skal du beregne at de er slidt op igen i løbet af få måneder

hej

(er en dør når det kommer til biler`)  ????

få chekket om et eller andet ikke spændt specielt bære kuglen

og er billen blevet sporret efter udskiftningen af bærearmene (meget vigtigt)

det kan give voldsomme styrre problemer og under ligge virkninger

eksmek

Hej Bredker... tak for svaret det er helt sikkert en mulighed...
eksmek...

Hehe, mener bare at jeg er dum, som en dør når det kommer til biler :)

Ok det kunne godt være, at der er noget der... Det vil jeg få kontrolleret... Tak for svarene

Simon
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis