Udlufte gulvvarme

Nu har jeg søgt her og der, men ikke fundet noget om emnet. Derfor regnede jeg med, at I kloge hoveder kunne nå at hjælpe inden konen pakker og flytter.

Alle varmerør har netop været gravet op på vores vej, hvilket har givet luft i radiatorerne, og deraf følgende manglende eller larmende varme i rørene.
Alle radiatorerne har jeg fået luftet ud, men jeg mangler vores gulvvarme i badeværelset. Jeg vil tro, at det er fra midt i 80érne, og på trods af intensiv efterforskning i krybekælderen kan jeg ikke finde nogen udluftningsskrue....... Spørgsmålet er nu... Hva gør man så?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ud fra alderen på gulvvarmen vil jeg tro at der ikke er en udluftning.
Prøv at lukke for alle radiatorerne, og åben fuldt for gulvvarnen, det skulle kunne drive luften ud efter lidt tid.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

eller luk for returventilen og løsne forskruningen på ventilen, densidder nemmelig mod "varme" siden så derved vil luften presses ud ved omløberen fra fremløb , men det  er kun en god løsning hvis det er klinkegulv , for du skal lade en del vand komme ud inden du spænder omløberen , så burdte du få luften med ud på den måde
ja det er vel et lukket system?, så hvis det kan komme ind, kan det vel også komme ud?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Undskyld mit sene svar, og tak for budene.
Jeg er lidt ræd for at skille for meget ad, så måske jeg skal ha en vvsér ind over.

Jeg har taget et billede af rørene i badeværelset, kan man løsne den ene omløber og udlufte på den måde? I givet fald, vil det så blive tæt igen når jeg strammer det igen? (måske man skulle sende konen ind over med en fugtig klud....?)
Ja , det bliver tæt igen, du skal løsne den omløber der sidder ved følerhovedet, lad nogle liter vand sive ud så du er sikker på at der ikke er noget luft.
luftlommen kan jo sagtense sidde midt i røret i gulvet, derfor skal lu lige lade det løbe lidt, evt til det er ved at blive varmt det vand der kommer ud,
så skulle den være der
Forøvrigt skal du huske at lukke helt for føleren inden du løsner omløberen, så vandet ikke kommer baglæns ud, du kan også helgardere dig og lukke for retur på fernvarmen.
Annonce
Hej Smeden.
Bare for at helgardere, så er det den omløber jeg har markeret på billedet?

Dælme godt man har sådan et forum.
Tusind mange tak for hjælpen smeden....... Nu dutter det igen, konen er allerede ved at pakke kufferten ud. (Om du skal ha ros for det, ved jeg endnu ikke. :o) )

Men for h...... sikke et svineri.....
Ja , det sviner, men kunne se på billedet at det var klinkegulv, så er det ikke så slem at gøre rent
Og det med konen er jeg sgu ked af, det må du undkylde
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis