glasfiberjolle med skrammer captainnemo 191 6100 16-11-2008 05:26 Er der nogen her som har god forstand på hvad man gør mht rep af beskadiget gelcoat og småskader i bunden af en glasfiberjolle, den skal være helt glat når rep er udført.Sejler ca 50 knob Kun 100% er godtnok The second rat get the cheese 7 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
albino 1771 2635 16-11-2008 16:45 Med den fart er det vel næsten ligemeget, hvad du behandler den med, det skal nok blive glat Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911 Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...
captainnemo Trådstarter 191 6100 16-11-2008 20:37 Det er meget muligt, men men det skal være iorden, det er utilfredsstillende for mig at være indehaver af juks! derfor seriøse svar please Kun 100% er godtnok The second rat get the cheese
lynæs 5071 5400 17-11-2008 09:53 Ridser udbedres med topcoat, som forhandleren sikkert kan levere i den rigtige farve. Det er ganske svært at udbedre skrammer på synlige steder og reparationer har det med at blive noget større i omfang end skaden var. Men det skal pricipielt lægges i ridserne, slibes ned og poleres til sidst. Du bør undersøge båden for bløde steder og hårfine revner inden du køber, der kunne være delamineringer og belastningsrevner med den store motor. Jeg kan se den ligger ude på Hasmarkkanten og der kan godt være lidt sten, og det yderse lag glasfiber er vel 2-3mm tykt, så der skal kikkes godt efter skader. Den måde båden er lavet på gi'r et stift skrog, men det er ret sårbart overfor hård kontakt med små emner ( sten ) mm.NB. vi er mange, som sætter pris på et muntert indslag. Det er jo kun for sjov vi deltager, med seriøse indlæg. Og man har slet ikke krav på nogen svar. Lav det selv - det gi'r de bedste klagemulighederErikChristensen
captainnemo Trådstarter 191 6100 17-11-2008 12:53 hasmark kanten eller hashmarkkanten??jeg tror iøvrigt at fiberlaget er tykkere,gætter på 6-8mm den vejer ca 500kg u motor Kun 100% er godtnok The second rat get the cheese
lynæs 5071 5400 17-11-2008 13:23 Den er højst sandsynligt bygget op af 3 lag, glasfiber skum glasfiber, og så er ingen af glasfiberlagene ret tykke. Der har været en del skriverier om emnet, fordi man oplevede at bærerullerne gik op gennem båden. Lav det selv - det gi'r de bedste klagemulighederErikChristensen Annonce
captainnemo Trådstarter 191 6100 17-11-2008 18:30 ja jeg kiggede godtnok efter bløde buler der hvor den hviler på rullerne, dvs det er noget lort? Man skal købe en båd i stål? Kun 100% er godtnok The second rat get the cheese
lynæs 5071 5400 17-11-2008 19:21 Der er jo et valg, som skal ta's når man køber båd. Personligt ville jeg ikke købe en båd med den konstruktion, men mange vil sikkert være uenige, det gi'r jo en flot finish. Man ser jo desværre eksemler på at en lille uopdaget revne ikke opdages, og der trænger vand ind i laminatet, så en dag bli'r det frostvejr, vandet udvider sig og laminatet sprænges. Jeg husker jeg læste om en mindre sejlbåd, hvor man havde isat en gennemføring, som ikke var tæt, laminat fyldtes med vand frosten kom og så!!! Toppen blev taget af og der blev lagt fiber indv. . Blev derefter brugt som damjolle. Så den slags skal tjekkes grundigt. Lav det selv - det gi'r de bedste klagemulighederErikChristensen