Fjerne Bundmaling !

Har lige siden min båd blev købt i foråret vidst at i denne vinter skulle bunden ordnes ordentligt ,den forrige ejer havde ikke gjort det store ud af afrensning og ny bundbehandling,men blot spulet den og lige slebet den meget overfladisk og derefter malet oven på AL det gamle........ SÅ der er MANGE steder den har været afskallet og blot malet over gen og igen.

Nu vil jeg gerne have den i bund en gang for alle ,hvad mener i er det nemmeste skal den slibes eller skrabes, endvidere står den på havnen sååå man er jo nødt til at indordne sig efter de gældende regler

Det kan oplyses at den er malet med mille extra i sort og det har virket rigtigt godt,den var meget pæn og ren i bunden da den blev taget på land,til næste sæson skal den blot være blå i bund istedet for sort

giv lige et praj om hvad der er nemmest

OG GOD VINTERSTATIV TIL ALLE
DER ER SKU LANGT TIL FORÅRET

Tim  

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg lejede en støvsuger med skraber. Klingerne er lidt dyre, men to var nok til en 27 fods båd (Albin Vega). Det meste maling kom meget let af, og 99,9% havnede i støvsugeren. De sidste pletter måtte tages med sandpapir.
Der var lidt ridser og skrammer i gelcoaten, så den fik to lag primer inden den nye bundmaling.
Den var pæn og nydelig da den kom op for et par uger siden.
MVH Ulf.

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

hej jeg mangler en gelcoat/glasfiber expert, da jeg har en båd på hånden som jeg har lidt svært ved at vurdere .

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Skrevet af captainnemo den 15-11-2008 17:50
hej jeg mangler en gelcoat/glasfiber expert, da jeg har en båd på hånden som jeg har lidt svært ved at vurdere .

Du får sikkert flere svar hvis du starter din egen tråd

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Svalebo,
jeg afrensede min gamle båd, en Albin 25, med Yachtkemi´s Bundfarvefjerner. Den bedste fremgangsmåde er at påføre bundfarvefjerneren, derefter afdække området med køkkenfilm, lad kemien virke 20 min. skrab derefter den gamle bundmaling af med en spartel. Den kemiske proces stopper når den når ind til Light Primeren. Skulle du blive træt i armen, afdækker du bare igen med filmen, hvorved den kemiske proces bibeholdes til næste gang.
Når du bundmaler igen, så brug en hård bundmaling i hvid, derefter den bløde blå. så kan du se hvor sliddet er størst på den bløde. Fik rådet af Hempel, på en bådudstilling.
God fornøjelse med arbejdet.

<p>"Når faste aksler er godt nok for Mærsk, er det også godt nok for mig !"</p>
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også