Batteri aflades

Hej! Forleden kunne min bil ikke starte (10 graders frost - der var ingen strøm på). Flere anbefalede mig at få skiftet batteriet, hvilket jeg fik gjort. Herefter gik det fint indtil 2 dage efter, hvor bilen havde stået natten over. Igen ingen strøm på batteriet. Kan batteriet aflade sig selv og hvad kan det skyldes? (Der var igen ca 10 graders frost).
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være at din bil ikke lader nok.

Ellers er der sikkert noget krybestrøm, der får batteriet til at aflade.

Der er næsten ikke andet for, end at du må sætte en lader på natten over, og vente til frosten går over.

Mvh
ThomasB
Nu skriver du ikke hvad der er for et kørertøj du har, men tag et amperemeter eller et multimeter, (de der gule tingster du kan købe i byggevarehusene for en halvtresser), afmonter et af batterikablerne og sæt amperemeteret i mellem kablet og batteriet, så vil du kunne aflæse forbruget direkte. Så kan du bruge den "med en sikring ud af gangen",men det er ikke sikkert at du finder fejlen der, den kan sagtens være på den anden side af sikingsboxen. Er den der stadig med sikringerne ude er der så mange muligheder at det er for omfattende at svare på her, så det hedder nok en tur på værksted.
Venlig hilsen
Carsten
Hej,
Du kan faktisk godt risikere, at dit laderelæ overlader og dermed smadrer dit batteri. Nogen gange kan man se, at batterivæsken svinder pga. kogning - andre gange opdager du ingenting! Inden du gør noget som helst andet, måler du med et tang-amperemeter om sammenligner med specifikationerne for bilens el- system eller få en auto elektriker til at se på sagen!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis