Væggrunding?

Skal have sat filt på vægge der er fuldspartlet, men er i tvivl om man skal give væggene en gang grunder først eller om man blot nøjes med grunder før malingen?

Mvh
Ole


Ole
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Væggen skal have forankringsgrunder/mikrodispers/"blå vand" før du sætter filt op.

Og filten skal gerne have grunder før du maler, det suger som bare pokker :)

mvh
Jørgen
væggen skal i hvert fald have forankringsgrunder... det gør en del... Men jeg er så uenig i at filten behøver blive grundet... hvis man køber ordentligt maling dækker det fint med 2 gange på ugrundet filt...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Er enig med JC.  Medmmindre du bruger forbehandllet filt, skal det have noget vævfylder/grunder, ellers suger det som en svamp. Forleden skulle jeg prøve forbehandlet filt. Dette viste sig kun at være behandlet på den ene side.. uheldigvis fik jeg vendt det forkert, og det resulterede i at det sugede 3 liter maling på 7 m2 filt.. det var vel og mærket ved første overmaling  Så jeg stoppede mens legen var god, og gav det hele en gang vævfylder- herefter blev maling forbruget lidt mere normalt

Held og lykke med projektet
Ok - vil give væggen en omgang dispenser før opsætning af filten. Kan man bruge dispenseren som grunding til filten også, eller skal det være en vævfylder?

Mvh
Ole

Ole
Nej, Mikrodispenseren er lige så tynd som vand.. så du skal have skaffet dig noget grunder/vævfylder
Husk at tynde microdisperseren ca 1 til 1, ellers risikere du den bliver for stærk.

Udover det, forgrundet filt, ikke forgrundet. Smagssag.... Men den forgrundet filt er rigtig god på lange lige vægge. Men hvis du har mange hjørner/kanter/hulninger osv ville jeg anbefale den ubehandlet, da den er lidt lettere at få til at sidde pænt,- især hvis man ikke er øvet:)

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også