Fliser på køkkenbord?

Jeg tænker på at renovere min "gamle" kedelige hvide laminat-køkkenbordsplade. Samtidig er der også ca. 3 rækker hvide fliser over bordet.
Kan man lægge fliser på køkkenbordspladen?
Der findes så mange smukke fliser.
Men hvordan med holdbarheden, jeg tænker på varme/vand og fugerne.
Er det noget man selv kan lave, eller skal man tage en murer med på råd?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg prøvede det engang - og det virkede fint.
Og som du nævner, er der mange flotte fliser, synd de fleste køber færdiglaminater - fliser er ikke noget problem - hverken med varme eller sulfo, mne de er selvfølgeligt hårde, hvis man sætter et glas lidt hårdt.
Måske rødbede i fugen kan give et problem - det kan give misfarvning - så med et smukt køkkenbord bør du måske bruge asier i stedet til leverpostejen smile

Mvh. Jørgen

PS. I husker nok, at skal I svare på et indlæg, kan man helt i højre side se "pil op og ned" og med musen køre ned - så bliver vinduet delt i 2 - øverst dit svar og nederst det du svarer på, med en ny pil op og ned, og så kan du se det indlæg du svarer på eller tidligere - f.eks. hvis du har glemt navnet på den du svarer, et eller andet omkring spørgsmålet osv. - det er en ganske god hjælp.

Mvh.

Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Jeg ved godt indlægget ikke er helt nyt men jeg svare lige aligevel. Jeg har altså snakket med en mure (min onkel)da jeg også synes det ville være pænt. Men jeg har fået at vide at det er en meget dårlig idé. Man skal hvert fald ikke ligge dem på en bordplade af træt da denne arbejder og dermed risikere man altså knækkede fliser.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Med al respekt for proff'ere - men jeg havde ikke nævnte problemer, men da blev de også lagt oven på den gamle laminatplade. Jeg ville nok aldrig gøre det ovenpå en massiv bordplade, men måske hvis det var med siliconefuger - og så havde man jo også fordelen af, at kunne fortsætte med rødbederne på leverpostejen.

Mvh. Jørgen

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af JørgenE (den 19-10-2001).]

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis