Bil med targa-tag?

Hej! Jeg er igen kommet i ny(brugt)-bilhumør, og vil gerne have en bil med targa-tag.

Det idéelle er selvfølgelig en cabriolet, men min lave indkomst tillader ikke forsikringen på en cabriolet...

Min drøm er Toyota MR2 Targa 2,0 GTI, men købsprisen og forsikringen har jeg ikke råd til.

Jeg tænker på en bil i prisklassen Kr. 40.000 til kr. 70.000... Og så må den også gerne være billig i forsikring.

Her er et oplagt bud jo Nissans 100NX 1,6.

Har I ellers nogle foreslag til en bil med targa-tag, og vil I fraråde mig at købe
ovennævnte Nissan?

Mvh.
Torben

Mvh.
Torben Kristensen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, personligt ville jeg overveje en helt ny Peugoet 206 CC !

Det er en sød lille vogn med stål kaleche der pakkes væk elektrisk. Der er plads til 4, ikke stort bagsæde men det er der trods alt.

Her får du en rigtig åben vogn om sommeren og en rigtig lukket vogn om vinteren !!

Prisen, er over det budget du nævner, men tilgengæld er vognen ny og det bør ikke komme slemme overraskelser på vedligehold da den er lavet primært af dele som den alm 206'er.

Vogne er måske ikke så sporty som Nissan'en men den er charmerende og jeg er ret sikker på at den vil holde prisen i mange år..

Forsikringsmæssigt tror jeg ikke der er vildt dyr men ved det ikke.

Hvis du skal låne til bilen er det formodentligt lettere at låne en lidt større sjat i banken til en ny bil end det er med en gammel der garanteret vil koste at holde..

Desuden er etablerings omkostningerne ikke stort større for et større lån en d et lille. men husk at få prisen på et lån hos flere banker og spil dem ud mod hinanden, der er mange penge at spare..

Jeg mener at mine etablerings omkostninger var ca 1200 kr for et billån på ca 160.000 uden at banken skulle have nogen sikkerhed og renten var og er fornuftig..

Har du hus/lejlighed med friværdi kan det måske være billigst at låne hos kreditforeningen enten som et tillæg eller som en omlægning hvor du låner lidt ekstra.
Ulempen er at man nemt kommer til at trække lånet ud over mange flere år på den måde men man kan faktisk også låne i kreditforeningen med kort løbetid..

Ja jeg kender også folk der ikke mener der andet der er værd at køre i end rigtig esportsvogne.. Men oftest er det folk der ligeså gerne vil skrue som køre !! Og for denne kattegori duer Peugoeten sikkert ikke, den er givet vis for meget husholdning og fornuft og alt for lidt sportsvogn med køreegenskaber osv..

Valget er ikke let men dit wink

Venligst Njord smile smile

MVH Njord
Ja, det er en bil jeg har haft i tankerne, men har følt at den var uden for rækkevidde...
Og rigtigt nok...: Ved et hurtig kig på Bilbasen.dk kan jeg konstatere at jeg min. skal betale kr. 195.000,- hos en privat...
Og jeg føler at det er en stor gæld at sætte mig i når jeg ikke er mere end 23...

Men hvordan er det ellers med bagagepladsen i sådan en smart sag som 206 CC ???

Mvh. Torben

Mvh.
Torben Kristensen
Ja den er nok ikke så stor !

Men smut ned til den lokale forhandler og kig !! Det er det bedste, eller klik ind her www.peugeot.dk/nyebiler/206cc

De skriver at bagagerummet er 200/400 L altså 200 L når taget er nede og 400 når det er oppe. De 400 L er faktisk meget for en så lille vogn. Men til gengæld er det ikke meget til sommerturen. Men hvad skal man have med på stranden ????

Prisen for en ny 1,6 altså den "billige" er kommet op i 243.000 kr. Men det er tilgengæld en helt nu vogn !!

Valget er dit, men ikke let smile

Venligst Njord wink

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af njord (den 01-05-2003).]

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis