Børneopdragelse

Sad lige og kikkede på et gammelt anlæg http://www.lav-det-selv.dk/Forum/tabid/54/forumid/10/tpage/2/view/Topic/postid/40851/Default.aspx Om børn og opdragelse.

Jeg har en svoger på 13 år. Han er et svin ved middagsbordet. Og jeg kan bare ikke tage det!!

Jeg ved godt at tingene ikke altid skal køre efter mit hovede. Men kan jeg være bekendt at spørge om han vil tørre sine fingre inden han rækker mig saltet/ketchup/whatever?
Han rører ved maden og stopper fingrene i munden, uden at tørre dem en eneste gang. Desuden roder han sig i håret og af og til andre steder

Jeg har gjort klart for ham, at hos os skal man tørre fingre hver gang de er fedtede. Man skal tørre sin mund og man skal opføre sig ordentligt (Bordskik, sidde ordentligt på stolen og ikke tale med mad i munden)
Jeg mener ikke det kan være rigtigt at JEG skal tørre fingre og saltbøssen af, fordi han har fedtede fingre.

Hjemme får han ikke noget at vide.

For noget tid siden hørte jeg en udsendelse i radioen, om folk ville have andre til at opdrage deres børn. Der var en der sagde at ".. andre skal fandme ikke sige hvad mine børn må og ikke må...!!"
Jeg mener at kommunikation er vejen frem. Og skulle jeg finde et barn jeg ikke må irettesætte i mit eget hus, så må forældrene tage sig af barnet.

Jeg vil helst ikke lyde som en gammel sur mand (er snart 30)

Hvordan har i det med ovenstående? Holder i mund og accepterer at andres børn opfører sig "forkert" hos jer? eller siger i det til barnet eller forældrene?

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Sad lige og kikkede på et gammelt anlæg http:... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Lidt flere billeder


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Lidt flere billeder


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Lidt flere billeder


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis