Hvilken fugemasse til kant ved gipsloft?

Hej,

hvilken fugemasse skal man bruge til loftskanten langs muren - den skal være overmalbar?

Mvh
Ole

Ole
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter oprindeligt at have brugt almindelig spartelmasse, som nu 10 år efter er faldet delvist ud, bruger jeg acrylfugemasse, netop fordi det er overmalbart.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for svar!

Ole
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Brug hellere en en ms-silikone - den kan bevæge sig mere, og vil ikke revne som akrylen vil gøre, men er stadig til at male på.
Acryl fuge vil normalt heller ikke revne, hvis man køber en ordentlig og lader den tørre ordentligt op.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Ja, den burde være okay. Det er ikke en jeg selv har brugt ret meget. Generelt, har jeg dog bedst erfaring med Dyrups og Fluggers acrylfuge til maling. De er gode klistret og hæfter godt (Nogle fugemasser, har det med ligesom at ryge/trille ud af revnen igen når man lige har lagt den i og ikke har fået den glattet endnu) :)

Et andet godt råd, hvis man vil gøre det lettere at arbejde med fugemassen, er at man lige lægger den på radiatoren en 10-15 min inden brug, så den er lidt "lun". Så bliver den også lettere at trykke ud af patronen:) Og lettere at glatte med en finger/pensel/svamp eller hvad man nu bruger.

Men hvis det er muligt, så lad fugen tørre ordentligt op inden du maler over. Så er risikoen ikke så stor for at den revner/krakelere.

Mvh


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Herligt - jamen så vil jeg gå i krig med at fuge - tak for svar og rådgivning til jer alle.

Mvh
Ole

Ole
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også