Vespa ciao startproblemer.

Hej alle!

Hjælp søges; Min Vespa ciao, som er købt i stumper vil ikke starte, tændingen står som den skal 1,2 før top, med en bordmaskine og en 17mm top monteret, fremkommer en fin blå gnist på tændrøret. Kaburatoren er en 10mm Dellorto med en 41 dysse (normalt en 7mm Italiensk kaburator med en 39 dysse) Kaburatoren sidder bag på motoren, og har samme størelse som den originale, den er tæt og funktionsdygtig, luftfilteret er også iorden uden ekstra huller.
Med bordmaskinen som starter, kan den frembringe et enkelt puf og lidt røg fremkommer fra kaburatoren.
Men starte vil den ikke, hvis nogen har en ide, som kan afhjælpe problemet, faller en stor sten fra mit hjerte.

 


<p>&lt;p&gt;Jeg ved en del om mekanik og ligger inde med en del reservedele og stumper.&lt;/p&gt;</p>
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen så må vi jo se at hjælpe dig så du ikke skal rende rundt med en stor sten ved hjertet.
Har du efter du har forsøgt at selvstarte den med boremaskinen tjekket om tændrøret er vådt, det burde det være hvis den ikke starter og der er benzin i karburatoren. Ellers er det nok her du skal finde fejlen og så kan du jo som jeg lige har rådet en anden her på siderne, pille dit bundkar af svømmerhuset åbne for bezinen og se om det strømmer frit igennem. Det kan være flyderen der hænger eller er indstillet forkert.

 Hej og tak.

Bundkaret er fuldt og da jeg renoverede og efterså kaburatoren sikrede jeg mig at, tipperen og lukke nålen fungerede ved at puste gennem benzinslangetilslutningens studsen, tændrør og platiner er nye.
Men tændrøret bliver ikke særligt vådt, jeg har prøvet 4 størelser strålespisser men uden hæld, den 41 som sidder i den nu burde være den rigtige, da den jo køre med en 10mm kaburator. istedet for den lovlige 7mm med en 39 dysse.
Motoren har ikke været åbnet, så jeg ved ikke hvordan stempelringene har det, det bilver det næste jeg gør.
Dysserne fåes i størelse 37-38-39-40-41-42 og 50.

Takker for hjælpen.


<p>&lt;p&gt;Jeg ved en del om mekanik og ligger inde med en del reservedele og stumper.&lt;/p&gt;</p>
har du renset benzinhane,!! (brændstof systemmet.)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis