Ledning ved forsæde

I min bil er der en ledning fra forsædet, som går ned under tæppet i bunden. Ved ikke hvor den ender. Jeg har hverken airbag i den side af bilen eller varme i sædet. Hvad kan den ledning være til?. Jeg har heller ikke en lampe der lyser hvis selen ikke er taget på.
Mvh jancarr
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din bil er sikkert forberedt til sædevarme. Den ledning går til en blændet kontakt eller til sikringsboksen. Ønsker du så at benytte sædevarmen, skal du blot monterer kontakt, og evt. isætte sikring i boksen. Typisk set i Peugeot. Kender ikke din model.
Hej.

Bare fordi du har en ledning til sædet, betyder det ikke at du kan få sædevarme uden at skifte sæderne smile

Mvh
ThomasB
Han skriver "en ledning FRA sædet". Altså er der formentlig forberedt varme i sædet.
Til Jan,
ville det ikke være en god idé, at løfte sædet eller tæppet væk for at undersøge, hvor ledningen fører hen til i den modsatte ende, hvor svært kan det egentlig være???

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Til professoren.
Nu er det ikke så voldsomt vigtigt,- jeg undrede mig bare. Men hvis jeg finder svar på jeres ideer skal jeg nok give besked.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej igen smile

Det jeg mener er: Det er vel lidt naivt at tro at producenter lægger sædevarme i alle deres biler, men blænder kontakten hos dem der ikke vil betale for ekstraudstyr.

Og hvis man samtidig tænker på at bilen er fra en årgang hvor airbag ikke var standard, så lyder det endnu mere usandsynligt at der skulle være "ubrugt" sædevarme. Med mindre der var et lille trick for at betale mindre i afgift til staten...

Mvh
ThomasB
Til ThomasB

Lige netop Peugeot har i mange år gjort lige netop det du skriver. Første gang jeg lagde mærke til det var alle 405 modellerne. Jeg ved ikke hvor udbredt det er i andre modeller. Men mon ikke det er typisk fransk, da det også tyder på det i dette Renault tilfælde.
hej
Jeg har nu kigget lidt på sagen. I min instrukstionsbog står der at der er selestrammer i min bil. Den sidder under sædet og er et slags stempel der strammer selen ekstra ved kollision. Den fungere kun når tændingen er til. Ledningen er muligvis noget i forbindelse med dette.
HVIS der var tilsluttet varme til sæderne i min bil, skulle kontakterne sidde ved gearstangen. Jeg prøvede at tage manchetten af rundt om gearstangen og.... der lå sørme etn ledning med et stik som ikke var tilsluttet nogen kontakt. Så jeg skal lige finde en hugger og købe en kontakt for at se om der er noget om sagen. Fortsættelse følger
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis