Problemer med at lægge "klikgulv"

Jeg har et trægulv med kliklås, som jeg forsøger at lægge. Da det er første gang jeg prøver det, oplever jeg lidt problemer, når jeg forsøger at klikke brædderne sammen.

Jeg trykker brædderne sammen i en vinkel, og derefter presser jeg så bræt nr. 2 mod gulvet. Men jeg kan ikke presse bræt nr. 2 helt ned til gulvet - det står lidt op i en vinkel.

Skal jeg bare presse til, indtil det ligger fladt? Jeg er lidt nervøs for at bruge unødig vold, når jeg nu ikke helt ved, hvad jeg gør-

- Carsten
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke det hedder klik gulv fordi det nærmest skal give et "klik" når du presser den ned. Grunden til at det spænder kan dog skyldes at der ikke er rent under gulvet så der sidder snavs i mellem klinkerne, men jeg tror bare du skal trykke til.
Oplevede det samme. Både med billigt klikgulv, men også med noget dyrere parket. Det drejer sig om de første par baner, hvor gulvet buer opad. Jeg klarede det ved at stille noget tungt på gulvet, så det blev nede. Og da jeg havde lagt et par baner, begyndte gulvet også at opføre sig ordentligt.
Jeg lavede et stykke værktøj vha. et brækjern, så jeg kunne slå enderne sammen i længden, Og jeg brugte en stump gulv til at klappe samlingerne sammen sideværs.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Tak for jeres svar - det var rart at høre. Jeg var jo lidt usikker, da det er første gang.

Jeg prøver at trykke til - og lægge noget tungt ovenpå brædderne.

- Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis