tiltaleformer på lav-det selv

Jeg er en ret ivrig debattør her på dette forum ,fordi der er virkelig guldkorn at hente, og jeg prøver at give mine erfaringer videre til andre, og jeg får rigtig mange gode tips og ideer,men, og her kommer det så!!!!hvis du gir et råd ,
baseret på 40 år i byggebranchen, og så blir kaldt "  EN FORKÆLET KNÆGT DER IKKE  ER TØR BAG ØRENE, OG BARE VIL HA RET" er det sådan vi skal tiltale hinanden hvis vi ikke er helt enige ??????
ja jeg spørger bare,

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
når du er så ældgammel, skal du tiltales Hr. eller noget der rimer på Grauballemand... ;-)

Nu er jeg ikke klar over den konkrete sag, men du har fuldstændig ret i at vi skal tale pænt til hinanden. Jeg vil faktisk gå så langt som at melde det til Far eller Søn E som bestyrer denne side. Dette skal stoppes mens det stadig kun er en smutter fra en overilet debattør!!

Håber at alle vil være med til at holde en sober tone her på DK's bedste LDS forum

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....

Og I har vores fulde opbakning !

Vi har i øvrigt lagt ordensregler ind på siden nederst til højre, og vi kan kun opfordre til at bruge anmeld-tasten der er tilknyttet hvert indlæg, hvis der er indlæg vi skal kigge på.

Tasten anvendes allerede men mest med reklamer o.lign., og det er da heldigvis også kun få klager i forhold til antallet af indlæg.

Tonen på siden er afgørende for at det er rart at være her, så det ligger os meget på sinde at holde det på et niveau, hvor alle føler sig hjemme uden risiko for at blive overfaldet verbalt.

Da vi ikke kan læse alle indlæg, kan man hjælpe os ved at bruge anmeld-tasten, da det er meget svært at finde et indlæg blot på baggrund af en beskrivelse af ordvalget.

Mvh. JørgenE
Skulle sådan en udtalelse ikke tages for en kompliment????
Du bliver åbenbart opfattet for en ganske ung mand - ikke ringe i din alder (som jeg slet ikke kender)

Selvfølgelig skal vi tale ordentligt til hinanden, men det er jo ikke alle der ved hvordan man gør det.

Det talte ord har jo intet kropssprog, så brug meget gerne de små irriterende smileyer - de udtrykker som regel i hvilken ånd ordene falder.

Hmm - gad vide om det ikke er håndværkeren jeg har givet balle for en udtalelse??? Eller var det Næstformanden??? Na - jeg ryster sådan noget af mig ret hurtigt - jeg er nemlig allerede hvidhåret - altså næsten.

Sniffer  

Jo du har nok ret ,jeg burde nok ikke ha taget mig af det, og var det skrevet

i samme tone som næstformandens indlæg,  havde det jo kun fremkaldt
en sund latter hvilket næstformandens indlæg gjorde
og den gemytlige tone der er mellem flere af skribenterne her på siden
er da med til at man sidder og smiler  når man læser disse indlæg

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg læste godt den tråd, du refererer til, og var også lidt overrasket over "modpartens" udbrud. Normalt anvender denne bruger ikke så grove udtryk, og er normalt god for læseværdige råd og vejledninger.
Jeg er da også selv blevet "bidt af" af denne bruger, uden at jeg af den grund er blevet bitter.

Der er vel altid forskellige opfattelses af, hvad der er det optimale at gøre eller anvende, uden at det skal føre til skænderier.
Når jeg selv kommer med bud på løsninger, prøver jeg at udforme svaret, så det fremgår, at sådan ville jeg gøre, eller har gjort med det og det resultat.
Der er ikke ret mange, om nogen overhovedet, der sidder inde med det endegyldige og eneste svar på ret mange spørgsmål, og det bør vi alle respektere i nogen grad.

Men ellers synes jeg nok, at tonen her på dette forum er langt mere fordragelig, faktisk til det venskabelige grænsende, end på andre sammenlignelige fora.
Jeg sætter meget pris på de humoristiske og maleriske indlæg, der heldigvis forekommer jævnligt. :)

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Vi synes nu også, at tonen herinde generelt er rigtig god, efterhånden som man lærer debattørerne at kende gennem deres indlæg.

I starten syntes vi nok at f.eks. Lynæs kunne lyde noget bedrevidende og tale lidt ned til folk, ligesom Håndværkeren kunne være lidt grov ind imellem. De har modsat nok også tænkt deres, når vi som nybegyndere udtalte os om noget, vi kun kendte fra 'Se & Hør'. Det er jo ligesom til en reception, man skal lige pisse territoriet af. Og når man finder ud af, at de øser af årelang erfaring, må man tage hatten af for den iver, de lægger herinde.

Vi synes til gengæld at det er lidt synd, når 'de gamle' er ude efter folk, som ikke har ordet i samme magt som dem selv, selvom de har meget godt at byde på (og I ved godt, hvem vi tænker på, H2H eksempelvis).

Her i hytten er 75% af befolkningen ordblinde (hundene ikke medregnet). Men det betyder jo ikke nødvendigvis at hænderne er skruet bagvendt på, eller at man ikke kan have en mening om tingene, bare fordi de dér satans pletter på papiret ikke altid vil makke ret.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Du kan da bare lige få de rigtige ord presset ud gennem sidebenene, albino.
Respekt...

Sniffer  
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også