Bio-ethanol pejs

Hejsa...

Jeg søger personlige erfaringer med de her nymoderne bio-ethanol pejse...

Jeg kan rigtig godt tænke mig en, men nu var jeg lige ude i en pejse butik i dag som desværre ikke forhandlede dem, men han havde personlige erfaringer med det...

Og han sagde at det soder og lugter en del... Hvilket jeg IKKE vil være glad for på mine nye hvide vægge og nye hvide gipslofter

Nu er det en lejlighed jeg har, så en rigtig brændeovn er desværre udelukket... men klart at foretrække...

Men kunne man nu skabe lidt af hyggen med en bio-pejs så ville jeg være glad... men ikke på konsekvenser af hvad han fortalte  men overdrev han?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
han overdriver ikke .

desuden så sluger den også ilten der er i luften .

søg lidt på google der er meget kritik over disse "pejse"

http://www.berlingske.dk/article/20071220/livsstil/71220027/
Skrevet af svalebo den 11-11-2008 18:06
HMM
Må man spørge hvorfor en brænde ovn er helt udelukket ??


en brændeovn må jo også suge ilten i luften... Så det er jo nok nærmere noget med de gasser som bliver afledt fra forbrændingen...

Og en pejs kan jo være helt åben, men har stadig en skortsten...

Hvad med en elektrisk pejs ? Hvis det kun er for syns skyld, så er de jo meget pæne, og de er også effektive. De er bare dyre i drift.
Jeg synes nu heller ikke at jeg har set en elektrisk pejs med nogle gløder/flammer jeg synes ser særligt ægte ud...
Og så skal man have en varmeblæser i dem til at køre for at få udbytte af de mange watt man stopper i dem... det er også trælst at høre på :)

Dermed ikke sagt at en bioethanol pejs ikke er dyr i drift... for det er den :)
Annonce
Bare lige for en ordens skyld!
Hvis du nu beslutter dig for at købe en bio- pejs. Så husk at følge brugsanvisningen, SÅ LÆNGE DEN ER FORNUFTIG!!
En fornuftig LDS'er vil gøre den ordentligt fast. En der ikke ved noget som helst om styrke og håndværk, vil følge den brugsanvisning der var med. Små skruer og plast-plugs duer ikke. http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article284639.ece

Ikke at du kunne finde på at montere den med spinkle skruer eller gummifuge. Men jeg synes du skulle have den med i betragtning.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Føj for satan  stakkels pigebarn! Det er da stof til eftertanke... og det kan da ikke være første gang det er sket!? jeg mener... ovnen må jo være ca lige varm hver gang, og den må da være testet først?

Manden siger at han har fulgt forskrifterne og boret i en sten og brugt de medfølgene plugs. Jeg mener bare at man skal tænke sig om. Og du skulle ikke hænge sådan en op uden at kende den historie.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
nej det er rigtigt... men hvis f.eks der fulgte små rawplugs med og der stod man sku bruge dem... så ville jeg nok ikke tænke tanken at bagsiden blev så varm... den hænger jo også op af tapetet eller evt. en trævæg eller meget tæt på... jeg tror heller ikke jeg ville tænke tanken at de kunne smelte... nok nærmere bare finde nogle større skruer og plugs hvis jeg ikke mente de kunne holde :S
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis