Vand i kælder.

Hej.
Jeg har et hus fra 1940. Huset er med krybekælder. Vi har et lille kælderrum som førhen blev brugt til fyrrum. Rummet er på 10m2.
Der er begyndt at komme vand ud fra en af væggene i det rum. Det er ca 20 cm fra gulvet af.
Jeg har snakket med en murer, der siger at det kunne være en vandlomme under gulvet. Og at jeg skulle borer et hul i gulvet, for at se om der kom vand op.
Det har jeg gjort, og der kommer ikke vand op.

Er der nogle der har nogle ideer til hvad jeg kan gøre.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har haft samme problem i en kælder vi har under vores viktorialerum. det var et tagnedløb som lækkede fjolserne der boede der før havde brugt et for kort rør over til rensebrønden så vandet løb ind kælderen. efter det har jeg lavet dræn omkring kælderen isoleret med drænplader på ydersiden og støbt et nyt gulv. nu virker det meget tørt og det forblir det forhåbentligt. jeg ved ikke hvad løsningen kan være i dit tilfælde men oftr er dræn den eneste rigtige løsning.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Jeg overtog et hus for et par år siden hvor der efter perioder med meget regn løb vand ud af kældervægen, ca en ½ meter over gulv niveau. Der kom ikke vand ind andre steder.
Efter en del prøvegravninger fandt jeg ud af, at den tidligere ejer havde ødelagt ca 2 meter kloak et stykke fra huset ifm nedrivning af nogle udhuse. Efter jeg fik det lavet, har der ikke været vand i kælderen.
Jeg antager der løber et dræn rund om huset som ikke kunne komme af med vandet, mens jeg havde åbent ned til kloakken, kom der i hvert fald en masse sand-gul vand.

Der var også nedgravet et rør til at bortlede vand fra et tagnedløb, men der var benyttet et hullet drænrør.

Det er ikke altid nemt at forstå hvad der sker under overfladen!

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis