Polsk arbejdskraft

Vi skal til at understøbe vores kælder og har besluttet at benytte os af polsk arbejdskraft. Jeg har søgt på nogle danske sider men disse tager ofte 160,- i timen + moms. Jeg har hørt nogle få det til 100 i timen + moms men her skal jeg direkte i kontakt med et polsk selskab så den danske "importør" ikke får de ekstra 60,- i timen. Nogle som har haft erfaringer med polsk arbejdskraft? og som kan anbefale nogle selskaber jeg kan tage kontakt til?

Vi skal til at understøbe vores kælder og har... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Må man spørge om hvad I har af erfaringer om hvor meget en håndværker koster i timen. Både hvor meget I har erfaret en polsk håndværkertime kostede og en dansk.
Tror der er stor forskel på hvad håndværkere tager i timen.

Jeg kan jo selv starte ud. Jeg har selv et tømrerfirma vi tager 375 + moms i timen.

Hilsen Kristian


 

380 for maler arbejde i det firma jeg er.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
hmmm jeg er køletekniker. Vi tager 435,-
Mener ham elektrikeren jeg var ved, tager en lille 400 kr. seddel

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
395+moms i murebranchen

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

mekaniker 720kr for personbil og 845kr for vare bil det er med moms.
er glad for jeg ikke selv skal betale for og få lavet mine biler. for synes godt nok det er dyrt.

 do it youselv

Jeg har ikke selv erfaring med polsk arbejdskraft, men vil blot gøre opmærksom på endnu en ting, du skal huske at være opmærksom på. Når du hyrer et dansk firma, er arbejdsgiver ansvarlig for at arbejdet udføres i overensstemmelse med arbejdsmiljølovgivningen. Hyrer du udenlandsk arbejdskraft har du selv ansvaret, også selvom der er en "mellemmand", som du betaler for at finde og aflønne medarbejderne... Dette betyder i praksis, at såfremt en medarbejder kommer til skade på byggepladsen, eller blot i arbejdstiden, og der kan placeres arbejdsgiveransvar, så hænger du på forsikringssummen. Det er en særskilt forsikring, man tegner i denne forbindelse, og de steder, jeg har hørt fra, koster den pænt mange penge... Det er jo en chance at tage, at undlade at tegne forsikringen, men det kan blive rigtig dyrt i sidste ende: svie-smerte, tabt arbejdsfortjeneste, behandlingsudgifter, transportudgifter til og fra behandling, ménerstatning, erhvervsevnetabserstatning m.v.
Ved at hyre et dansk firma slipper du trods alt for den post i budgettet...

<p>"Smerte er svaghed, der forlader kroppen"</p>
I 2005 gav min far 1000,- om månenden for en byggeforsikring, der også dækker personskade.
Så det er jo ikke så galt, når man tænker på hvad der kan ske.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja håndværkere er sindsyg dyre, og mange af dem laver ikke bedre arbejde end LDS`er, og deres priser er vel også skyld i at flere og flere prøver selv, og at byggemarkederne får mere og mere at lave og håndværkere mindre og mindre. Høvding skriver 845.- i timen + materialer, hvordan kan de forsvarer de priser, det er jo forfærdeligt.
jeg syntes at det er helt fin at polakkerne kommer ind over grænserne og tager lidt arbejde, så kan det da være at håndværkerpriserne kommer ned i et normalt leje igen, ude hos os er der ved at blive lagt fiber i jorden, og ALLE gravere er polakker, og når jeg går med hunden rund i området knokler de altid, det har jeg erfaret er lidt anderledes med danske håndværkere, de sidder tit i deres biler specielt når det regner nåååå det synd at de bliver våde.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også