spots, hvor mange? og hvor kraftige

hey jeg skal ha sat spots op i min stue og gang, har ikke særlig meget forstand på det men hvor mange spots vil i anbefale, der skal sættes op i en stue der er 8m x 3,5 m ? og hvor kraftige skal det være (watt) jeg får en elektriker til det men jeg skal selv købe spotsne
har også en gang på 8 x 1 m. samme spørgsmål der
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er et meget svært spørgsmål, det kommer an på om du bare vil have langs kanter, i hjørner eller over det hele.

Hvis du skal vælge den nemme løsning, så bruger du Daxtors bagdåser, dvs. her kan du max komme 25 watt i hver(20 watt ved 12 volts installation). hvis spotsene ikke skal sidde direkte i isolering/tæt på bygningsdele kan du dog montere 35 watt spots.

I gangen ville jeg nok sætte ca. 7 spots, for her har man tit brug for meget lys, evt. i kombination med en lysdæmper, ellers kan man komme 20 watts pærer i hvis man syntes det giver for meget lys

Stuen har jeg ikke lige noget bud på

Venlig hilsen

Klaus

Inden du sætter op i stuen, så gør dig det klart om det passer med spots i en stue. Konen og jeg sad den anden dag hos nogle venner, som har primær belysning som spots i stuen.

Vi talte om deres smag (ikke med dem selvfølgelig), hvor grimme spots egentlig er i en stue.

De er ok i gangen, garagen og på badeværelset. Men sådan er det med smag vi er mere til klassiske lamper fra nogle af verdens bedste producenter af lyskilder.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis