Renault clio 1.5 dci vil ikke tage gas

Jeg har en Renault clio årg 2002 diesel dci 1.5.

Jeg har det problem at om morgen vil den ikke tage gas, da det er som om den suger diesel olien tilbage,så skal den lige gå i tomgang lidt så vil den tage gas, det er kun når den har stået natte over den har det problem, jeg har skiftet diesel filter, og diesel slanger fra filter og ned under bilen til før tanken, men ingenting af det hjælper, håber der er lidt mere hjælp at få på denne ellers så gode side.

Har vedhæftet et foto så i kan se model.


L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan da ikke passe der ikke er en som ved lidt om mit problem med min bil. Kan det være diesel pumpen som står og suger dieselolien tilbage så der kommer luft i systemet. Jeg kan se der er luft i slangerne om morgen, og måske det er problemet jeg tror bare der er mere, for hvis jeg håndpumper den med diesel skulle den jo starte og tage gas, men det gør den ikke derfor må der være en fejl mere. Kom nu der må være en som ved noget.

L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

Du kan se luft i slangen, ergo har du en plastslange, de har det med at blive noget stive med alderen.
Tjek lige hvor den går på niblen.
Hvis niblen sidder med en banjobolt er der nok en pakning der måske også kan
lave lidt problemer.
I det hele taget, tjek slange ender, der kan nemt være smårevner, og der skal altså ikke meget til.

hej

umidel bart kender jeg ikke din model

men på de lidt ældre var der en pumpe bold der kunne give problemer med nogle meget finne revner der var meget vanskelig at finde så tabte de trykket hen over natten og var næsten ikke til at drive igang om morgenen

fordi de så skulle hive dieselen frem igen
umidelbart startede de men gik så istå igen indtil de havde udluftet sig igen

eksmek

Jeg har lige fået nye slanger på fra pumpen og ned midt under bilen, det hjælp ikke.
Den pumpe bold er det den hvor man selv kan pumpe diesel ind i motoren med, for sådan en har jeg også på min, men kan ikke forstå det skal være den for vi har haft en ventil mellem så det ikke skulle løber tilbage, men der var stadig luft i slangerne.
Den starter godt nok men kan ikke give gas før den har fået diesel op i slangerne, det er ved og være godt træls, men nu kommer den til en diesel teknikker onsdag så håber jeg de finder ud af det, der er jo stadig garanti på bilen, og forhandler har sagt de ikke kan lave den, men de skal nok betale den anden så det er jo godt nok.

L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

Annonce
Nu mener værkstedet de ved hvad der er i vejen, de mener det er højtryks pumpen eller højtryks ventilen det er galt med, så nu skal der bare findes en tid så de kan få det skiftet. Håber de har ret denne gang, har kørt 7 gange på værksted uden det er lavet.

L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

hej

det bliver da spændende at høre om fejlen bliver fundet

havde for nogle år siden problemmer med citronen med hdi motor

som døde ved ca 1500 omd  det var skifteventilen fra trin 1 til 2 på højtryks pumpen der var gået til det tog også lang tid at finde

eksmek

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis